מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 15
לעמוד קודם

פיתוח להתמודדות עם שיבושי GPS בתח"צ

27/05/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בעקבות שיבושי ה-GPS על ידי צה"ל, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פיתח פתרון טכנולוגי המאפשר להמשיך להשתמש באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית למרות שיבושי ה-GPS. אלו מנעו עד כה מהנוסעים לשלם באמצעות אפליקציות אלה.

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מתמודדים תושבי הצפון עם חסימות GPS יזומות על ידי צה"ל, המשפיעות על מערכות ניווט כגון ווייז וגוגל Maps ומפריעות לפעילות יישומונים מבוססי מיקום, בהם אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית פנגו, מוביט והופאון.

עקב השיבושים חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואי-הצלחה לתקף את הכרטיס. אלו גרמו אי נעימויות רבות. השיבושים השפיעו במידה מועטה על תיקוף באמצעות כרטיסי רב-קו, אך רבים מהנוסעים עברו להשתמש באפליקציות ואינם מחזיקים עוד בכרטיס.

בשלב הראשון יתאפשר לשלם בתחבורה הציבורית באמצעות אפליקציית התשלום של חברות מוביט ופנגו. בימים הקרובים תצטרף אליהן חברת הופאון.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדה למצוא בדחיפות פתרון לבעיה שהציקה לנוסעים רבים. אנשי האגף הצליחו לפתח בשיתוף עם מפעילי היישומונים טכנולוגיה "עוקפת חסימה", שתשולב באפליקציות הרלוונטיות לצורך תיקוף מדויק של כל נסיעה. העדכון הועלה לאוויר. הנוסעים יתבקשו לבצע עדכון תוכנה עם השקתו המלאה. אם נתקלתם בקשיים בתיקוף הנסיעה, פנו אל מוקד השירות של מפעילי היישומונים.

השיבושים השפיעו גם על מידע בזמן אמת המופיע ביישומוני התחבורה הציבורית ועל צגי השילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוסים והרכבת הקלה הן באזור הצפון והן באזור המרכז. המידע אינו זמין ברציפות ולעיתים אינו מהימן. אפשר להיעזר בתכנון הנסיעה באתר bus.gov.il ובמרכזי השירות של התחבורה הציבורית 8787* או במוקדי השירות של המפעילים.

השרה רגב: "מצב המלחמה המתמשך משפיע על כל תחומי חיינו, בהם מערכות המידע והתשלום בתחבורה הציבורית. שיבושי ה-GPS שנועדו להקשות על אויבינו, מפריעים גם להפעלה התקינה של אפליקציות התשלום המבוססות על זיהוי של מיקום הנוסע. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הצליחה לפתח בזמן קצר טכנולוגיה אשר עוקפת את הבעיה ומאפשרת לזהות את מיקום הנוסע גם בעת חסימת תדרים נרחבת. אגף פניות הציבור יטפל בכל מי שנפגע מהמצב במהירות, ברגישות ובהתחשבות."

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה מחויב לספק את השירות הטוב ביותר לציבור הנוסעים בכל מקום בארץ, בכל מצב ובכל התנאים, בשגרה ובחירום. אני מקווה כי הפיתוח החדש יספק מענה לבעיה שנוצרה עקב המצב הביטחוני וימנע את התקלות שאירעו עקב כך."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן