מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 20
לעמוד קודם

איווקו: לאוטובוס המונע במימן יתרונות רבים

23/09/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בחטיבת האוטובוסים של איווקו טוענים שענף ההסעות עשוי לאמץ באופן מיטבי אוטובוס המונע במימן בשל יתרונותיו הרבים. מודול סוללות אחד יכול להחליף 7 סוללות באוטובוס המבוסס על סוללות ולהסיע 15% יותר נוסעים.

המאפיינים של IVECO BUS E-WAY H2 הם שילוב של טכנולוגיית תאי הדלק של חברת יונדאי הקוריאנית. מאפיין מרכזי של האוטובוס הוא העיצוב ומשקל עצמי קל בהשוואה לגרסת סוללות בעלת סוללות של 485 קוט"ש. הפחתה זו במשקל לא רק מגדילה את קיבולת הנוסעים ל-111 (בהשוואה ל-93) אלא גם משלבת יחד טווח משופר, שבדגם תאי הדלק גדל ב-25%.

על הגג של האוטובוס ממוקמות יחידות הניהול התרמיות של תאי הדלק וסוללה בחזית, ואחריהן מערכת מיזוג אוויר משאבת פחמן דו-חמצני. בהמשך, מאחור, נמצאים מכלי המימן, המורכבים מארבעה צילינדרים מסוג 3 (רפידה אלומיניום מצופה בסיבי פחמן) המסוגלים לאחסן קצת יותר מ-31 ק"ג של מימן (H2). בחלק האחורי נמצאת יחידת הקירור של מערכת ההינע.

בתא המנוע הקודם יש מקום למודול תאי הדלק, לאינוורטרים ולקונברטרים (ממירי אנרגיה), בתוספת מודול סוללה מסוג NMC בהספק של 69 קילוואט הממוקם לרוחב. לסוללה זו צפיפות אנרגיה גבוהה במיוחד של 178 ואט/ק"ג.

קו ההנעה של אוטובוס המימן הוא מבית חברת סימנס, דגם ELFA 3. המערכת מסופקת על ידי קבוצת Cummins (חטיבת Accelera by Cummins) ובעלת הספק שיא של 310 קילוואט ומומנט מרבי של 3,000 ניוטון מטר. הוא מופעל על ידי מערכת היברידית המנוהלת על ידי פלטפורמת תוכנה חדשה המגובה בפלטפורמת בקרה. תפקידה של האחרונה הוא לייעל את זרימת האנרגיה מתא הדלק ומהסוללה.

האוטובוס מדגם E-WAY H2 של איווקו זמין כרגע רק באורך של שנים-עשר מטר עם שתיים או שלוש דלתות.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן