מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 20
לעמוד קודם

וינה עוברת לאוטובוסים מונעים במימן

17/09/2024
זמן קריאה: 1 דק'

פרנסי העיר וינה, בירת אוסטריה, החליטו לשנות את מאפייני האוטובוסים הנקיים שינועו ברחבי העיר. מאמצע 2025 האוטובוסים החשמליים במרכז העיר וינה יוחלפו באוטובוסים חדשים המונעים באמצעות תאי דלק (מימן). ההודעה לעיתונות מלמדת על שינוי כיוון בהשוואה למה שנעשה עד כה (ומקובל ברחבי אירופה), כלומר שימוש בטכנולוגיית אוטובוסים המונעים בסוללות (BEV) במיוחד למסלולים עירוניים.

מפעילת התחבורה הציבורית וויינר ליניאן (Wiener Linien) הצהירה שהיא משקיעה בעשרה מיניבוסים חדשים של היצרנית האיטלקית Rampini, דגם Hydron, המופעל במימן ובחשמל כאחד. אלה המיניבוסים הראשונים שמשתמשים בטכנולוגיה זו. הם יחליפו את האוטובוסים החשמליים גרידא בקווים 2A ו-3A, שגם אותם סיפקה חברת Rampini. האוטובוסים נעים מספר שנים בכבישי וינה, "והם הגיעו לגבולות המכניים שלהם", כדברי המפעיל.

וויינר ליניאן פתחה מרכז חדש לניידות חשמלית בחודש פברואר השנה, ושישה קווי אוטובוסים הוסבו להנעה חשמלית גרידא עם 30 אוטובוסים של מרצדס eCitaro. האוטובוסים החשמליים באורך של שנים-עשר מטר. בסך הכול יהיו בסוף התוכנית 60 אוטובוסים. בשנת 2025 ייעשה שימוש גם באוטובוסים בעלי מימן טהור לצד המיניבוסים החדשים. כמו כן עשרה אוטובוסים של היצרן הפורטוגזי CaetanoBus, באורך 12 מטר, ייסעו על קו 39A לאחר מכרז שהתקיים בפברואר 2024.

האוטובוסים החדשים יתודלקו וייטענו בתחנת מילוי וטעינה H2 המופעלת על ידי החברות Wien Energie ו-Wiener Netze. ייעשה שימוש במימן ירוק המיוצר מקומית בווינה.

בעתיד, וויינר ליניאן תהיה גמישה יותר במרכז העיר. המידות והמראה החיצוני של האוטובוס הנוכחי ושל יורשו דומים. Rampini Hydron (הושק בסוף 2022) כולל, מלבד מנוע חשמלי של 230 קילוואט השואב את האנרגיה שלו מסוללה של 170 קילוואט, תא דלק מימן המייצר אנרגיה חשמלית חדשה במהלך נסיעה, לפיכך האוטובוס יכול להיות מופעל כל היום ללא טעינה הודות לטכנולוגיית הרחבת הטווח. משמעות הדבר היא שלא נדרשת עוד תשתית טעינה במרכז העיר ואפשר לצמצם את צי הרכב בקווים 2A ו-3A מ-12 לעשרה אוטובוסים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן