מאן SafeStop Assist לאוטובוסים תיירותיים
חטיבת האוטובוסים של מאן חשפה לאחרונה פרטים על מערכת SafeStop Assist (בלימה בטוחה) - מערכת חדשנית הזמינה כאופציה באוטובוס התיירותי Neoplan Tourliner. המערכת יודעת לזהות חוסר פעילות של הנהג. אם הנהג לא יתערב למרות אזהרות אקוסטיות וויזואליות, המערכת תדע לעצור את האוטובוס בבטחה. במאן טוענים שהמערכת היא למעשה אינטראקציה מתוחכמת של מספר מערכות סיוע חדשניות שפועלות יחד.
היצרן מוסיף, כי מערכת SafeStop Assist נועדה למנוע תאונות שבהן נהגים אינם יכולים לשלוט ברכב. במצב כזה המערכת עובדת במצב "אינטנסיבי" על פי מה שהוגדר לה לעצירה בטוחה.
כדי לדעת שהנהג אינו מתפקד, מערכת SafeStop Assist משתמשת בזיהוי פעילות של מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב ובפונקציונליות של בקרת השיוט האדפטיבית. באמצעות חיישן בקדמת הרכב ומצלמת שמשה קדמית, המערכת עוקבת ללא הרף אחר שמירת הנתיב ועל המרחק, המיקום והמהירות היחסית של עצמים מלפנים. הנתונים האלה מצולמים ומוערכים כל הזמן מחדש. באופן זה המערכת יכולה להסיק את מצב פעילות הנהג וחוסר פעילות.
הודות לאינטראקציה חכמה של מערכות מפותחות כגון שמירת קשב (attention guard), שמירה על נתיב הנסיעה ומערכות בלימת חירום, מהנדסי מאן הצליחו להגביר במידה רבה את הבטיחות של הנהגים, הנוסעים ושאר משתמשי הדרך.
אם המערכת מזהה שהנהג אינו פעיל יותר, היא מתערבת באמצעות מתן התראה ובלימה תלת-שלבית.
כדי להתחיל, הנהג מתבקש להחזיר לידיו את ההיגוי על ידי סמל אזהרה, הודעת טקסט ורטט קל של ההגה. אם הנהג אינו נשמע לאזהרות אלו, מתווספת אזהרה אקוסטית, והמערכת מבצעת גם בלימה חלקית כבדה יותר ויותר. אם הנהג עדיין אינו מגיב, מופעלת עצירת חירום עד עצירה בנתיב, גם אם הוא מפותל. הנהג יכול להחזיר לעצמו את השליטה בכל עת, ואפשר לבטל את עצירת החירום באמצעות "קיק-דאון".
אם עצירת החירום תושלם, נורות האזהרה יופעלו, בלם החניה החשמלי יופעל ותיבת ההילוכים תועבר למצב ניוטרל, הכול ייעשה אוטומטית. הדלתות לא יהיו נעולות, ותאורת הפנים תופעל.