רכבות חשמליות בבריטניה
מחלקת הרכבות של היטאצ'י (Hitachi Rail) בנתה סוללה מיוחדת שיכולה להטעין רכבת שלמה וכך לעזור לחסוך עד 30% מהפליטות המזהמות ומעלויות הדלק. רכבות חשמליות חדשות יהיו חלק מפרויקט פורץ דרך של שירותי רכבת בריטיים וחברות תחבורה. החברות שמשתתפות בניסוי החלפת רכבות הדיזל לרכבות חשמליות מלאות הן אנג'ל טריינס (Angel Trains), טרנס פנין אקספרס (Trans Pennine Express) והחברה הטכנולוגית טרנטייד (Turntide Technologies).
נסיעות המבחן של הרכבות החשמליות הבינעירוניות התחילו כבר בחודש מאי. סוללת הרכבת של היטאצ'י מספקת עוצמה חשמלית מרבית של 700 קילוואט. הסוללה הותקנה בהצלחה על רכבת מסוג נובה 1 (Nova 1), בעלת חמישה קרונות, המופעלת על ידי שירות הנסיעות של טרנס פנין. הסוללה עוצמתית מאוד ומאחסנת כמויות חשמל שיכולות להזין עשרות בתים במשך יום. מצופה כי עוצמת הסוללה תספק את אותם מהירות וביצועים טכניים כמו מנועי דיזל סטנדרטיים.
שימוש במערכת טעינה חשמלית ובסוללה כמקור האנרגיה העיקרי של הרכבת יחסוך פליטות מזהמות ועלויות דלק. הנוסעים ישמחו לדעת, כי הרכבת החשמלית יכולה לעבוד במסלולים בינעירוניים ולהיכנס לשטחים עירוניים כשהיא פועלת בשקט ואינה מזהמת את הסביבה ברעש.
המערכת פותחה על ידי חברת טרנטייד שבסיסה בעיר סנדרלנד (Sunderland) האנגלית. תשתיות הייצור והפיתוח של כלים ומערכות חשמליות באזור צפון מזרח אנגליה נמצאים במגמה של התפתחות וצמיחה בשנים האחרונות. מקימי פרויקט הרכבות מנצלים יכולות טכנולוגיות שהסביבה מציעה. נסיעות המבחן של הרכבת החשמלית יספקו הצצה חשובה מאוד ליכולות ולביצועים של כלי תחבורה מתקדמים וידידותיים לסביבה.
בזכות הפרויקט המשותף החדש נוכל להבין כיצד העתיד החשמלי עשוי לסייע לנו להפוך את חיי היום יום שלנו לבריאים ושקטים יותר.