מגה הסעות
ניוזלטר מגה הסעות
מגה הסעות גיליון 22
לעמוד קודם

איווקו משיקה מפעל שני לייצור אוטובוסים חשמליים

11/12/2024
זמן קריאה: 1 דק'

חטיבת האוטובוסים של איווקו מתכוונת לייצר אוטובוסים חשמליים גם במפעל הצרפתי הראשי, אנואיי ( Anonay), נוסף למפעל Heuliez Bus ברורטאיז (Rorthais), שהיה עד כה המיתקן הראשי לייצור אוטובוסים חשמליים בקבוצת איווקו.

לחטיבת האוטובוסים יש גם תוכנית השקעה מתמשכת של 600 מיליון יורו בשנים הקרובות, כפי שכבר הוכרז על ידי ראשי החברה לפני מספר חודשים. מרבית הסכום יוקדש לפיתוח פלטפורמה חדשה של כלי רכב בעלי אפס פליטות למגזרים העירוניים והבינעירוניים באירופה, תוך ניצול ממפעלים קיימים ומרכז המו"פ בצרפת.

דומניקו נוצרה, נשיא קבוצת איווקו (שהוא נשיא חטיבת האוטובוסים של איגוד יצרני הרכב האירופי, ACEA), הדגיש את האתגרים העיקריים של כל העוסקים במלאכה בענף האוטובוסים. לדבריו, כולם צריכים להשקיע בתמיכה בהאצת המעבר לאוטובוסים נקיים ולעמוד בתקנות האירופיות השאפתניות. עד 2030, 90% מהאוטובוסים העירוניים החדשים יצטרכו להיות בעלי אפס פליטה - אתגר המצריך השקעות תעשייתיות מממשיות ליצרנים שמטרתם לקיים ייצור אירופי תחרותי של אוטובוסים נקיים מפליטות.

כדי להשיג זאת החליטה איווקו להסב את המפעל ההיסטורי הצרפתי שלה באנוני השנה, ולשלב את ייצור הדגמים החשמליים Heuliez GX Elec ו-Iveco E-Way בקווי הייצור שלה, שעד כה טופלו רק ב-Rorthais, אתר הקיים גם בצרפת. הקווים יתאימו גם לייצור של דגמי תאי הדלק (מימן) החדשים של E-Way H2. באתר הוצגה גם יחידה המוקדשת להרכבת סוללות חשמליות מהדור האחרון.

המאמצים של היצרנים חיוניים, אבל הצלחת המהפכה התעשייתית הזו תצריך גיוס של הממשלות וראשי הערים. נשיא איווקו ציין: "תמיכה פיננסית מהמדינות ומהאיחוד האירופי תהיה חיונית לשינוי זה לצד שיתוף פעולה משופר עם מפעילי תחבורה ציבורית." לדבריו, איווקו נרתמה למשימה. יש הסבה לתיעוש מחדש - לחברה השקעה מסיבית באתרי הייצור בצרפת, באיטליה ובצ'כיה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן