מגה וואט
חדשות
אופניים חשמליים
לעמוד קודם

האם מותר לעביר אופניים חשמליים בטיסות?

27/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

רוב חברות התעופה אינן מרשות לנוסעים לעלות לטיסה עם כלי תחבורה אחרים, בעיקר עם אופניים חשמליים. עם זאת כמה חברות כן מאשרות להוביל אופניים. הסיבה לזהירות בכל מה שקשור לכלי רכיבה חשמליים היא בעיקר סכנות התלקחות ותקלות אפשריות בסוללות ליתיום-יון שמזינות את האופניים. הסוללות עשויות להיכנס למצב של ירידת מטח טרמלי, והדבר עלול להפעיל תגובת שרשרת שאינה ניתנת לשליטה. במצב כזה הסוללה מתחממת יותר מדי בעקבות שינויי לחץ באוויר בחוץ.

לפי סטטיסטיקה עדכנית, מינהלת התעופה הפדרלית (FAA) של ארצות הברית רשמה 60 מקרים של התלקחות סוללות ליתיום בתוך מטוסים בשנה שעברה בטיסות מסחריות ואזרחיות. בעקבות זאת סוללות ליתיום עם נפח גדול בדרך כלל אסורות להובלה בטיסות. חברות תעופה רבות אוסרות גם על הובלה של אופניים חשמליים. יש כמה שכן מאשרות להעביר אופניים לתא הכבודה, בתנאי שהסוללה מנותקת.

אחת מחברות התעופה הליברליות יותר בגישה לכלי רכיבה חשמליים היא דלתא (Delta) האמריקנית. החברה מאפשרת לנייד סוללות בנפח של עד 160 ואט-שעות כחלק מכבודת היד. אפשר גם לקחת אופניים לא ממונעים לטיסה של דלתא, משמע אפשר לשאת את הסוללה בנפרד מהאופניים. דוגמה בולטת לחברת תעופה שמרשה לנייד אופניים אך ורק ללא סוללות היא אלסקה איירליינס (Alaska Airlines). חברות בינלאומיות כגון בריטיש אירווייז (British Airways), ריינאיר (Ryanair) או איזי ג'ט (EasyJet), אוסרות הובלת אופניים חשמליים בכל מצב.

יש כמה פתרונות זמינים ונוחים למי שנאלצים לטוס בלי האופניים החשמליים (כאשר האופניים הם חלק הכרחי מהציוד). אופציה אחת היא להשאיר את הסוללה בבית ולקחת מאריך טווח. אופציה שניה היא לשכור סוללה או אופניים כשמגיעים ליעד.

לכל חברת תעופה חוקים וכללים משלה. כדאי לבדוק מול הגורמים הרלוונטיים ולהתעדכן לפני הטיסה הספציפית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן