ל-MMR אופניים היברידיים
E-Woki הוא דגם חדש ומסקרן מבית MMR הספרדית, שמגיע כעת גם לשוק האירופי. במבט ראשון הוא נראה כמו אופני עיר היברידיים, אך למעשה אלו אופניים ורסטיליים וקלים מאוד עם מנוע אחורי קומפקטי, סוללה חיצונית בסגנון בקבוק ומפרט שמכוון הן לנוחות רכיבה בכביש והן לשבילי שטח קלים.
לדגם מנוע חשמלי של מאלה (Mahle), יצרנית גרמנית גדולה שמוכרת בעיקר בזכות אופני כביש ואופני גראבל קלי משקל. כאן היצרן בחר ביחידת X30 עם סוללה נשלפת בקיבולת 171 ואט־שעות. כל המערכת שוקלת קילוגרם אחד בלבד, וזה מה שהופך את האופניים לאחד הדגמים הקלים בקטגוריה. מטען GaN מתקדם מאפשר טעינה מהירה גם עם מטען בהספק חשמלי קטן למדי.
במערכת ההילוכים של SRAM 12 הילוכים עם קסטה אחורית עד 50 שיניים וגלגל שיניים קדמי קטן של 32. בזכות זה ההילוך התחתון מתאים גם לעליות תלולות ביותר, והדבר מקל על רוכבים באזורים הרריים ועל רוכבים הזקוקים לסיוע בעליות.
ל־E-Woki מזלג קדמי קפיצי עם נעילה, צמיגי האצ'ינסון רפבליק (Hutchinson Republic) רחבים (50 מ"מ), בולם דיסק הידראולי של SRAM, מגני בוץ ורתמת מטען אחורית עד 25 ק"ג. עם זאת לאופניים חסרים אביזרים חשובים כגון תאורה מובנית או מגן שרשרת, וחלק מהרוכבים ימצאו את המעמד האחורי דק מדי.
תפעול ובקרה
המערכת מגיעה ללא מסך תצוגה ייעודי. הבקרה עובדת דרך כפתור על הסוללה עצמה או באמצעות אפליקציה למכשירים חכמים. אפשר גם לרכוש שלט כידון שמאפשר שליטה נוחה בעוצמות הסיוע, הפעלתן והדלקת אורות.
הדגם במידה L שוקל 19.8 ק"ג כולל סוללה - קל בכמה קילוגרמים מרוב האופניים החשמליים בקטגוריה. הרכיבה עצמה חלקה ושקטה, על אף שהמערכת מגיבה שנייה לאחר שהמנוע נכנס לפעולה. בטיפוס בעליות תלולות, ההילוכים הנמוכים בשילוב עוצמת הסיוע הגבוהה מפתיעים לטובה.
תנוחת הרכיבה נוחה יחסית, אך המושב קשה והיה עדיף לצייד את האופניים במוט אוכף עם בולם איכותי. עדיין, שילוב צמיגים רחבים עם מזלג הקדמי מספק רכיבה נעימה על אספלט ושבילים קלים.
יתרון חשוב נוסף הוא גישת הייצור: הסוללה החיצונית והמערכת הפשוטה יחסית מבטיחות תחזוקה קלה ואופציה לשדרוג עתידי, בניגוד למערכות משולבות שקשה לפרק או להחליף.
E-Woki יתאים לשני סוגי רוכבים: חובבים ספורטיביים שמחפשים לשמור על תחושת דיווש אמיתית גם בעזרת מנוע, ורוכבים מבוגרים או פחות מנוסים שמעריכים הילוכים קלים ואופניים נוחים לתפעול.