ריקול לאופני קאובוי
מותג האופניים החשמליים הבלגי קאובוי (Cowboy) פרסם הודעת ריקול לדגם C4 ST (מהדורת MR) בעקבות דיווחים על סדקים בשלדת האופניים, באזור ריתוך הצינור הראשי עם קורת השלדה המרכזית. לפי הודעת רשות התקינה הבריטית (OPSS), מדובר בסיכון ממשי לפציעות חמורות.
ההודעה פורסמה ב־9 במאי 2025 ונוגעת לדגם סטפ-טרו (step through - שלדה גבוהה) של דגם C4, שלא עומד בדרישות התקן האירופי EN 15194 לעמידות ובטיחות מבנית. החברה מסרה כי האופניים יוצרו על ידי שותף ייצור ספציפי, כי הסדקים עלולים להופיע לאחר רכיבה ושימוש ממושכים של כ־2,500 ק"מ בלבד, ובמקרים מסוימים אף עלולים לגרום שבר מלא בשלדה ונפילת הרוכב מהאופניים בעקבות זאת.
קאובוי הודיעה ללקוחות הרלוונטיים במכתבים שנשלחו לדואר האלקטרוני שלהם, שעליהם להפסיק מיד את השימוש באופניים עד להחלפת רכיבי השלדה. החברה שמה דגש בהחלפת רכיבי השלדות באופניים שכבר עברו את רף ה־2,500 ק"מ, בנימוק שהן בסיכון הגבוה ביותר. לפי האתר הרשמי של החברה, "החלפה של כל מסגרת תבוצע במהירות ובזהירות המרבית". מספר שלדות כבר נשלחו להחלפה.
ישנם משתמשים ורוכבים הסבורים שתגובת החברה למצב אינה מספקת. בפורום האינטרנט הפופולרי רדיט (Reddit) כתב אחד מהם: "לא מספיק לשלוח מייל ולהגיד לנו לא להשתמש באופניים. אם יש להם אפשרות לטפל באופניים מראש דרך שינויים במערכת המיגון והם בוחרים שלא לעשות זאת,הם נושאים באחריות."
מי שבבעלותו אופני קאובוי הרלוונטיים לקריאת הריקול אך לא קיבל הודעה, יכול לבדוק אם המכשיר שלו נכלל ברשימה דרך האפליקציה הייעודית של המותג. אפשר גם לבדוק את מספר השלדה וספק המסגרת באמצעות קישורים באתר החברה. החברה מספקת החזר כספי או מסגרת חלופית בהתאם לממצאים.
חברת האופניים קאובוי נוסדה בבלגיה בשנת 2017 ומתמקדת בשוק העירוני של אופניים חשמליים. ב־2022 נהפכה ליצרנית האופניים החשמליים הראשונה שקיבלה את מעמד B-Corp, המלמד על אחריות סביבתית וחברתית גבוהה. לאחר כישלון יחסי של דגם קאובוי 3 בביקורות של שנת 2021, גייסה החברה סכומים ניכרים דרך תוכניות מימון והציגה שיפורים בדגמים המאוחרים יותר, כולל Cruiser ST שזכה לשבחים. כעת, אחרי התקלה הנוכחית, החברה נאלצת להתמודד עם משבר אמון נוסף בקרב לקוחותיה.