מגה וואט
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

בכורה עולמית ל-SUV החשמלי טויוטה bZ4X

28/11/2021
זמן קריאה: 2.5 דק'

טויוטה הכריזה על בכורה עולמית ל-bZ4X, הדגם הראשון בסדרה חדשה של רכבים חשמליים המונעים באמצעות סוללה, סדרת bZ - beyond Zero (מעבר לאפס). דגם הייצור הסדרתי טויוטה bZ4X שומר אמונים לעיצוב ולטכנולוגיה של דגם הקונספט שעליו הוא מבוסס, והוא הדגם הראשון של טויוטה שפותח כרכב חשמלי המונע באמצעות סוללה (BEV).

הדגם מבוסס על תפיסת e-TNGA: שילוב הסוללה כחלק אינטגרלי מהשלדה, והמצבר הממוקם מתחת לרצפת הרכב ומעניק יתרונות בסיסיים של מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מעולה מלפנים/מאחור וקשיחות מרכב גבוהה.

טויוטה bZ4X הוא SUV מרווח ונוח, המצויד במערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים המעניקה התנהגות מעולה בכביש ובשטח, עם מנועים חשמליים נפרדים לכל סרן. העיצוב החיצוני נקי, מלוטש ועוצמתי, ומשקף הן את איכויות BEV המתקדמות והן את מיצוב הרכב כ-SUV יוקרתי. בסיס גלגלים ארוך מספק מרחב מצוין לחמישה נוסעים, תא הנוסעים אוורירי ופתוח, וכושר ההעמסה נדיב.

סוללת ליתיום-יון מניעה את הדגם. בהתאם ליעדי הפיתוח של הסוללה, צפויה הפחתה שולית בביצועים שלה - בסביבות 10% לאחר עשר שנות נסיעה או 240,000 קילומטרים, המוקדם מביניהם. לסוללת הליתיום-יון בעלת הצפיפות גבוהה קיבולת של 71.4 קילוואט-שעה, והיא צפויה להעניק טווח נסיעה של יותר מ-450 ק"מ. עם סוללה טעונה במלואה, טווח הנסיעה הצפוי הוא יותר מ-450 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה מהירה בלי לפגוע בבטיחות או לקצר את חיי השירות.

 

 

מרכיב מרכזי באיכות הסוללה ועמידותה הוא ניטור מרובה של המתח, הזרם והטמפרטורה ברמת התא היחיד. אם מזוהה ייצור חום חריג, אמצעי בקרה מופעלים אוטומטית. יושמו אמצעי נגד להפחתת פגיעה באיכות החומר, ותהליך הייצור כולל אמצעי הגנה למניעת חדירה של חומרים זרים לסוללה. לראשונה בטויוטה, הסוללה מקוררת באמצעות מים.

לטויוטה bZ4X מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים, בהם גג עם לוח סולרי שיסייע בטעינת הסוללה בזמן נהיגה או חניה ודור שלישי של Toyota Safety Sense עם מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג חדשות ומשופרות.

טויוטה bZ4X הוא הרכב הראשון שנבנה על פלטפורמת BEV החדשה של החברה, המבוססת על תפיסת e-TNGA. מערך הסוללות הדקיק ממוקם מתחת לרצפה כחלק מהשלדה, ובכך מסייע להשגת מרכז כובד נמוך, לחלוקת משקל אידיאלית בין החזית לחלק האחורי ולקשיחות מרכב גבוהה. איכויות אלו עם בסיס גלגלים ארוך מעניקים לטויוטה bZ4X ביצועים דינמיים ורספונסיביות מעולים.

ל-bZ4X בתצורת הנעה קדמית מנוע חשמלי בעל תגובה מהירה והספק של 150 קילוואט או 204 כוחות סוס DIN ומומנט מרבי של 265 ניוטון-מטר. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא 8.4 שניות והמהירות המרבית היא 160 קמ"ש. לדגם בעל הנעה לכל הגלגלים הספק מרבי של 217.5 כוחות סוס DIN ומומנט מרבי של 336 ניוטון-מטר. המהירות המרבית זהה, וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש נעשית בתוך 7.7 שניות.

יש אפשרות ל"נהיגה באמצעות דוושה אחת". תגבור הרגנרציה של אנרגיית הבלימה מאפשר לנהג להאיץ ולהאט באמצעות דוושת ההאצה.

הרכב צפוי להגיע לישראל במחצית השנייה של 2022.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן