מגה וואט
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

בכורה עולמית ללקסוס RZ 450e החשמלי

26/04/2022
זמן קריאה: 4 דק'

לקסוס RZ 450e הוא רכב פנאי חשמלי חדש המונע על ידי סוללה. זהו הרכב החשמלי הייעודי הראשון של מותג היוקרה היפני, שפותח כרכב חשמלי מההתחלה. ה-RZ שומר על כל התכונות, האיכויות, הביצועים ואומנות עבודת היד המזוהים עם לקסוס. יש לו אפס פליטות, והוא יסייע ללקסוס להתקדם לניטרליות פחמנית ולהיותה חברת ניידות בת קיימא. ההתמקדות היא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכש חלקים, ייצור ובעלות ועד השלכתו בסוף חייו.

הרכב נראה אחרת ממכוניות רגילות, ומבטא את השלב הבא בעיצוב של לקסוס. הקונספט העיצובי הוא "seamless E-motion" (תנועה/תחושה חשמלית חלקה).

ללא מנוע בעירה פנימי, מכסה המנוע הונמך ופתחי היניקה הופחתו. בעשור האחרון הגריל הקדמי בצורת שעון חול היה סימן ההיכר של דגמי לקסוס. ב-RZ צורת הגריל תלת-ממדית ויושמה על המרכב כולו. "מרכב שעון החול" ייהפך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס בדגמים העתידיים. יחידות תאורה בעיצוב חדש מאוחדות עם מרכב שעון החול.

מאחור מראה הייטק. ספוילר הגג האחורי המפוצל מרחיב את הזרימה לאחור של העיצוב ותורם לביצועים יציבים של הרכב. פס תאורה מוארך נמתח לרוחב הרכב ונהפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס. כאן הוא במראה חד ומינימליסטי, החלק העליון והתחתון דקים ככל האפשר כדי להעניק פשטות ודיוק.

יעד מרכזי בפיתוח הביצועים הדינמיים של ה-RZ וחיזוק מאפייני הליבה שלו היה להבטיח את חותם הנהיגה של לקסוס - Lexus Driving Signature - בכל מצבי הנהיגה. יתרונותיו של רכב חשמלי המונע על ידי סוללה, כגון תגובה מהירה ודיוק רב, נוצלו עד תום. תשומת לב הוקדשה להענקת קו ראייה מצוין, משוב לנהג והבטחת בקרת יציבות של הרכב בכל עת.

האיכות והמאפיינים של הפלטפורמה החדשה של ה-RZ הם הבסיס ליישום Lexus Driving Signature, עם מרכב אופטימלי לרכב חשמלי, משקל נמוך יותר וחלוקת מסה מיטבית וקשיחות כוללת. כל אלה תורמים לביטחון, לשליטה ולנוחות של הנהג. במבנה ה-RZ נעשה שימוש בחומרים חזקים ובמתכות ויושמו תהליכי בנייה מתקדמים כדי להבטיח חוזק יוצא דופן שבו האלמנטים מחוברים יחד, אך המשקל מופחת.

המהנדסים והמעצבים של ה-RZ יצרו סביבת תא נוסעים רגועה ושקטה, ואימצו אסטרטגיה הכוללת שליטה על הרעש, מניעת חדירה של רעש לתא הנוסעים ותשומת לב לרעש במושבים האחוריים. גרסה חדשה של בקרת רעשים פעילה מייצרת תדרים מבטלי רעשים בתוך תא הנוסעים באמצעות הרמקולים.

לקסוס RZ הוא הדגם הראשון בייצור המוני שכולל את e-Axle החדש - יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומעניקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילוואט, והאחורי - 80 קילווט, עם הספק כולל של 230 קילווט.

 

 

DIRECT4 היא טכנולוגיה בלעדית של לקסוס, מערכת חכמה המאזנת את האחיזה של כל הגלגלים ומחלקת את כוח ההנעה באופן אינטואיטיבי ובלתי מורגש. DIRECT4 מחשבת ומיישמת את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש.

סוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילווט, ממוקמת מתחת לתא הנוסעים והיא חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם למרכז כובד נמוך. עמידות הסוללה הייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד ההספק שניתן לצפות לו לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת הזמן.

הצפי של לקסוס ל-RZ הוא טווח נסיעה של 400 ק"מ במחזור WLTP משולב. יעד צריכת ההספק של ה-RZ הוא 18.1 קילוואט ל-100 קילומטרים של נסיעה.

מערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip היא אחת הטכנולוגיות החדשות בלקסוס RZ. אין קשר מכני ואין מוט הגה. המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש. הטכנולוגיה מצריכה פחות מאמץ היגוי מהנהג.

קונספט טאזונה בתא הנהג משלב בין מיקום הנהג ליד ההגה וארגון מדויק של השעונים, הבקרים והתצוגות כדי ליצור חלל שבו נדרשות תנועות ידיים ועיניים קטנות בלבד כדי להפעיל את הרכב. תא הנוסעים מעוצב כחלל פתוח ומואר, המועצם על ידי תאורת אווירה עם קשת רחבה של צבעים. אפקט תאורה חדש, In-ei, יוצר דוגמה של אור וצל לאורך הפנאלים של הדלתות ומגוון אפקטים.

מספר תכונות טכנולוגיה מתקדמות ממוקדות באדם ומשפרות את הנוחות והעיצוב הפנימי. גג פנורמי נהפך משקוף לאטום ומגן מפני חום. פלטפורמת המולטימדיה החדשה Lexus Link מתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ובפונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע. למערכת סייען קולי חדש, ואינטגרציה של הסמארטפון מתאפשרת באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto.

מערכות בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג: בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, סיוע פרואקטיבי בנהיגה באמצעות מצלמה קדמית, מוניטור חדש לזיהוי סימני עייפות או הסחת דעת. מערכת פתיחה וסגירה אלקטרונית חכמה של הדלת בלחיצה אחת מקושרת למערכת זיהוי רכבים בשטח מת ומעניקה יציאה בטוחה מהרכב.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן