מגה וואט
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

מחקר של הרמן על המעבר לרכב חשמלי

02/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

מחקר חדש של חברת האוטומוטיב הרמן (HARMAN) מעריך, כי הכניסה המהירה לעידן המכוניות החשמליות וההתגייסות של היצרנים, התעשייה כולה והצרכנים לאימוץ טכנולוגיות "חשמול כלי רכב", ישנו את חוויית הנהגים והנוסעים. על פי הדו"ח, שהפיקה ועדה מייעצת שהקימה HARMAN והשתתפו בה יצרני רכב, ספקים ומובילים מתעשיית הרכב העולמית, העתיד החשמלי משפיע אחרת על צרכנים ברחבי העולם וקצב ההתקדמות שלו משתנה ממדינה למדינה. נקודות המוצא שהנחו את המחקר: קצב האימוץ של מכוניות חשמליות הולך ומתגבר, ותשתית הטעינה, בסוף התהליך, תדביק את רמת הביקוש.

"המחקר שלנו מראה שתהליך החשיבה מאחורי רכישת מכונית חשמלית שונה ועמוק בהרבה מהגישה הננקטת בעת רכישת רכב מסורתי מונע דלק", אומרת מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN ישראל. "לצרכנים לוקח יותר זמן לחקור בקפידה את האופציות שהשוק מציע... הם גם משקיעים זמן בקבלת החלטות לבחירה מושכלת בין כלי רכב חשמליים ונוטים לדרוש נסיעות מבחן ארוכות על הרכב שבחרו לפני שהם מתחייבים - זאת בהתחשב במחזור החיים הארוך יותר של רכבים חשמליים לעומת רכבים המונעים בדלק."

על פי המחקר החדש, 77% מהאוכלוסייה הגלובלית מוכנה לאמץ מכוניות חשמליות. בפריסה הגיאוגרפית בולטת הנכונות הגבוהה במיוחד של הנהגים הסינים - 93% מהם מוכנים לרכב חשמלי לעומת 60% בארצות הברית ו-76% באירופה. לדברי גבע, "המניע הבולט בשלוש הטריטוריות שנבדקו למעבר למכוניות חשמליות הוא הדאגה לסביבה. מניעים נוספים הם עלויות תחזוקה ותפעול נמוכות יותר, חידושי טכנולוגיה בתא הנהג והטבות מס לרוכשים."

 

 

הדו"ח מספק גם תובנות לגבי חסמים בדרך לאימוץ מלא של כלי רכב חשמליים. "הנושא המרכזי שצריך להתגבר עליו הוא המשך הפיתוח, הפריסה וההטמעה של תשתיות טעינה במרחב הציבורי כדי לתמוך בעלייה הבולטת בצורכי הטעינה," אומרת גבע. "צרכנים כיום מביעים חששות הקשורות במגבלות הטווח של המכוניות החשמליות."

גבע מעריכה כי חדשנות ממוקדת צרכן, שתספק חוויית שהייה חדשה ברכב, היא קריטית לעתיד המכוניות החשמליות. צרכני מכוניות חשמליות מחפשים "חוויות" טובות כעת יותר מאי פעם, ויכולים גם להעריך פתרונות חדשניים. "יש כאן מקום להזדמנויות עסקיות חדשות ליצרנים ולכל התעשייה. כלי רכב חשמליים הם ספינות דגל לטכנולוגיה חדשה. HARMAN מזהה כאן דרישה חזקה יותר לעדכוני OTA (טכנולוגיה שמפותחת בישראל) הן לכלי רכב חשמליים והן לתחנות הטעינה."

עם כל הבעיות שצריך להתגבר עליהן, המחקר מעלה עובדה מכרעת אחת: השאלה היא לא אם מכוניות חשמליות ישנו את תעשיית הרכב, אלא מתי יתרחש השינוי. ככל שגורמים סביבתיים ממשיכים ללחוץ לאימוץ נרחב יותר של רכבים חשמליים, העדפות הצרכנים משתנות וגם החוויות וההתנסות שלהם ברכב יהיו חייבות להשתנות כדי שיתאימו לצרכים החדשים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן