מגה וואט
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

סיטרואן C4 X החדשה בשלוש גרסאות

08/05/2023
זמן קריאה: 5 דק'

לובינסקי משיקה את מכונית סיטרואן C4 X החדשה, מכונית משפחתית המשלבת שימושיות של רכב משפחתי ונראות של קרוסאובר. המכונית משלבת נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר, שימושיות מצוינת ונראות גבוהה ודינמית. עם מרכב פאסט-בק חדשני ועיצוב נעים ומתקדם, סיטרואן C4 X מצליחה לבלוט ולהיראות מושכת ומעניינת מכל זווית. תא הנוסעים תוכנן לשימושיות מרבית, למרחב מחיה גדול וליעילות למשפחות.

פילוסופיית Citroen Advanced Comfort מיושמת באופן מלא עם מערך מתלי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) של סיטרואן, לנוחות נסיעה לצד מושבי כורסה ובידוד רעשים מצוין. אפשר לבחור באחת מ-3 יחידות הנעה: חשמלית 100%, טורבו בנזין וטורבו דיזל מתקדמים. מפרט אבזור הבטיחות והנוחות עשיר במיוחד, ואחריות היצרן ארוכה מאוד.

יחידת הכוח החשמלית היא המתקדמת ביותר. למנוע הספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ הזמינים מיידית ומאיצים מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש. המנוע מוזן מסוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט"ש, וטווח הנסיעה הוא עד 358 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP.

לסוללה ניהול תרמי עצמאי וקירור אקטיבי, וכן אפשרות לטעינה מהירה. באמצעות מטען פנימי בהספק של 11 קוט"ש, אפשר לטעון את מכונית סיטרואן C4 X ממצב ריק לגמרי בטעינה מעמדה ביתית תלת-פזית בתוך כ-5 שעות או בהתאם לסוג העמדה. בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) אפשר לטעון את הסוללה ל-80 אחוזים תוך 30 דקות או 100 ק"מ תוספת טווח ב-10 דקות. מערכת להשבת אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובבלימה מסייעת להאריך את טווח הנסיעה.

ביחידת ההנעה השנייה, מנוע טורבו בנזין PureTech 1.2 מפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 23.4 קג"מ הזמין כבר ב-1,750 סל"ד. בעזרת תיבת שמונה הילוכים מבית AISIN ומשקל קל של 1,355 ק"ג, גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ותגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש. תצרוכת הדלק בנסיעה משולבת היא 6.0 ליטרים לכל 100 ק"מ. גרסה זו מדורגת ברמת זיהום 12.

ביחידת ההנעה השלישית, לסיטרואן C4 X מנוע 1.5 ליטרים טורבו דיזל BlueHDI שגם לו 130 כ"ס (3,700 סל"ד), אך מומנט גבוה במיוחד של 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. בשל כך הנסיעה חלקה, נעימה וחסרת מאמץ. סיטרואן C4 X בגרסת דיזל תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.7 שניות ותגיע למהירות מרבית של 206 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת היא 5.0 ליטר ל-100 ק"מ. גרסה זו מדורגת ברמת זיהום 14.

סיטרואן C4 X החדשה מבוססת על פלטפורמת CMP (Common Modular Platform), אשר נועדה להחזיר את סיטרואן לתחרות במרכז הבמה בפלח הרכב המשפחתי סדאן (סגמנט C), שממנו נעדר המותג שנים ארוכות. כעת, בזכות מבנה מוגבה, עיצוב אלגנטי ותכנון חכם, C4 X קובעת ממד חדש בקבוצה בתחום הנוחות המשולבת (פיזית, חשמלית ומנטלית). אורכה 460 ס"מ, רוחבה 180 ס"מ, גובהה 152.5 ס"מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 267 ס"מ ומרווח הגחון הוא 15.6 ס"מ.

 

צילום: רונן טופלברג

 

הממדים המשופרים עטופים בעיצוב אלגנטי וייחודי. למכונית מבנה סדאן מסורתי בחלק אחורי פאסט-בק שמאפשר אווירודינמיות גבוהה ומרווח גחון ונוכחות של SUV.

תא הנוסעים תוכנן להציע נוחות גבוהה במיוחד בנסיעה ובשימוש לכל אחד מיושבי הרכב. עיצוב מדויק יוצר תחושת מרחב גדולה בתא הנוסעים, עם שפע של מקום לחמשת נוסעי הרכב. מסביבם ממוקמים שלל תאי אחסון, שני שקעי טעינה - האחד לטעינה והאחר (USB-C) גם להזרמת מידע, תאורה אישית ופתרונות חכמים ומקוריים כגון מיתקן נשיאה אינטגרלי לטבלט מול הנוסע לצד הנהג באופן שאינו מאפשר לנוהג לראות מה מוקרן בטבלט.

לסיטרואן C4 X החדשה מערכת המתלים PHC (Progressive Hydraulic Cushions) של סיטרואן, שדי בה כדי לייצר נוחות נסיעה ולספוג מהמורות ברף גבוה במיוחד - אפקט השטיח המעופף. מושבי Advanced Comfort עם ריפוד עמוק ורב-שכבתי, יוצרים נקודות מגע רבות עם הגוף ונוחות ישיבה גבוהה גם בנסיעות ממושכות.

תא המטען קיבל מקום מיוחד בתכנון. מרכב הרכב הוארך כדי להגדיל את נפחו ל-510 ליטרים (380 ליטר ב-C4). ההטענה קלה בזכות גובה התא ומשטח ההטענה השטוח, אשר יכול לצמוח ל-1,360 ליטרים (1,250 ליטר ב-C4) בקיפול המושבים האחוריים בכל גרסאות המנועים. לרצפת תא המטען בגרסה החשמלית שני שלבים, ומתחתיה תא ייעודי לאחסון כבל הטעינה.

במרכז הדשבורד נמצא מסך מגע גדול (עשרה אינץ') ובו נמצאים מערכת המולטימדיה, ניווט מקורי (מבוסס TOM TOM עם דיווחי תנועה), הממשקים Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים ותפעול רוב מערכות הרכב, וכן תפעול חיצוני למערכת המיזוג באמצעות אפליקציית My Citroen.

בגרסה החשמלית אפשר לתזמן מראש את הפעלת המיזוג ברכב לפני התחלת הנסיעה בטווח של עד 45 דקות לפני התחלתה, או להפעיל את מערכת המיזוג מהאפליקציה של סיטרואן, שמאפשרת גם לצפות בטווח הנסיעה, בטעינה, להכניס יעד למערכת הניווט ועוד. בגרסה החשמלית יש גם אפשרות חימום לגלגל ההגה. לוח המחוונים דיגיטלי וצבעוני, ובו שלל אפשרויות תצוגה למידע. ישנה תצוגה עילית בחלקו העליון של הדשבורד, להקרנה של נתון המהירות, מערכת זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

בכל גרסאות ההינע, סיטרואן C4 X משווקת בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוהה - SHINE, עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ואבזור נוחות עשיר מאוד: בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה; בלימה אקטיבית מורחבת; סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי; מערכת המשלבת בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מיקום בנתיב; מניעת סנוור; התרעה על ערנות הנהג; זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי; זיהוי תמרורים מורחב; התרעה על רכב בשטח המת.

 

צילום: רונן טופלברג

 

אבזור נוחות עיקרי: מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (בנזין ודיזל); שלושה מצבי נהיגה; כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה; חישוקי 18 אינץ'; מראה פנימית אלקטרו-כרומטית; חיישני חניה 360 מעלות; מצלמת חניה אחורית הכוללת מבט על וירטואלי וקווי גבולות חניה; פנסי ערפל LED קדמיים עוקבי פנייה (בגרסה החשמלית); פנסים ראשיים ואחוריים LED; בלם חניה חשמלי; חיישן גשם להפעלת מגבים; חיישני אור להדלקת פנסי הרכב; מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת שישה רמקולים; ממשק Apple CarPlay אלחוטי; מראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורה; שקעי USB לקישוריות וטעינה.

מחירים: גירסה חשמלית - 184,990 שקל, גרסת בנזין - 163,990 שקל, גרסת דיזל - 174,990 שקל. גג פנורמי נפתח זמין לרכישה בתוספת של 4,000 שקל בגרסה החשמלית ו-6,000 שקל בגרסת הבנזין.

אחריות: 5 שנים או 120,000 ק"מ. הגרסה החשמלית מקבלת גם 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.

 

צילום: רונן טופלברג

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן