מגה וואט
חדשות
חדשות טעינה
לעמוד קודם

למאלה מערכות טעינה חדשניות

06/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יצרנית הרכיבים הגרמנית מאלה (Mahle) שואפת לתפוס מקום מוביל בשוק החלפים הגלובלי לרכב חשמלי. היא מתמקדת במערכות טעינה במתח גבוה ובפתרונות אלקטרוניים מתקדמים. החברה השיקה שני מוצרים חדשים: מסנני כניסה ומטענים מובנים, עם כוונה להרחיב את הקטלוג באמצעות רכיבים נוספים כבר בשנה הקרובה.

לפי החברה, הכניסה לשוק זה נובעת מצמיחה בעלת משמעות במספר כלי הרכב החשמליים וההיברידיים שנוסעים כיום על הכבישים בעולם, ומהדרישה ממוסכים להתמודד עם יותר תיקונים ותחזוקה של רכבים אלה. חלקי החילוף החדשים של מאלה יופצו דרך ספקי חלפים למוסכים, ואיתם יושקו מערכת האבחון טקפרו 2 (TechPRO 2) העובדת עם בינה מלאכותית לניתוח תקלות ומערכת E-HEALTH-Charge שמבצעת בדיקות חכמות לסוללות ולמערכות טעינה.

המוצרים הראשונים שיצאו לשוק באוקטובר 2025 הם מסנני כניסה, ורכיבי המטען המובנה יגיעו עד סוף השנה. שני המוצרים מבוססים על טכנולוגיות מקוריות מקווי הייצור של קבוצת מאלה ועומדים בסטנדרטים של ציוד של יצרני (OEM). תחילה הם יותאמו לדגמים של רנו, פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל, ובהמשך תתרחב הזמינות למותגים נוספים. החברה מתכננת להוסיף לשוק החלפים ממירים, יחידות הספק ומערכות מתח גבוה.

ביקורת על רכיבי החברה

המטען המובנה, אחד הרכיבים החשובים בכל רכב חשמלי, ממיר את זרם החילופין (AC) מהשקע לזרם ישר (DC) שנאגר בסוללת הרכב. לעומתו מסנן הכניסה משמש קו הגנה חשוב לקפיצות מתח, רעשים חשמליים או אותות לא רצויים בזמן טעינה, מה שמונע בלאי מואץ של הסוללה ושל יחידות האלקטרוניקה העדינות. לדברי החברה, גם רכיבים אלה חשופים לשחיקה טבעית בשל זעזועים, השפעת לחות או התחממות יתר, ולכן הצורך בחלקי חילוף איכותיים רק ילך ויגדל בשנים הקרובות.

יש גם ביקורת על איכותם של חלק מהמוצרים הקיימים. כלי רכב של קבוצת סטלנטיס (Stellantis) המצוידים במטענים מובנים מתוצרת מאלה נחשפו לתקלות חוזרות. במקרים שבהם האחריות פגה, עלות ההחלפה עשויה להגיע ליותר מ־2,000 אירו. לפי דיווחים של מוסכים באירופה, זמני ההמתנה לקבלת החלקים החלופיים נעים בין שבועות לחודשים.

במאלה מודעים לביקורת, ומדגישים כי המוצרים החדשים מגיעים ישירות מקווי הייצור של הציוד המקורי, תוך בקרת איכות מוקפדת ותמיכה טכנית למוסכים. "באמצעות הרחבה עקבית של היצע המוצרים לרכב חשמלי ולרכב היברידי, אנו מבססים כבר היום את מעמדנו בשוק המתפתח", אומר ארמין מסרר (Armin Messerer), מנהל תחום ניהול מוצרים ורכש של החברה.

כשיצרניות הרכב עצמן מתמקדות בפיתוח דגמים חדשים ומערכות הנעה מתקדמות, מאלה שואפת למלא את הפער הגדל בציוד השירות והתחזוקה לרכב חשמלי - תחום שהולך ונהפך למקור צמיחה מרכזי בשוק הרכב העולמי.

 

לפרטים נוספים

 

מטען מובנה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן