מגה וואט
חדשות
חדשות טעינה
לעמוד קודם

נציגי CLP מהונג-קונג במתחם השוק הסיטונאי

22/09/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

ביום ראשון, 11 בספטמבר, ביקרו נציגים של ענקית האנרגיה CLP (China Light and Power) מהונג-קונג במתחם השוק הסיטונאי גינדי TLV, בביקור שארגנה לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה. הביקור נועד ללמוד על הטכנולוגיה המקומית להטענת רכבים חשמליים.

קבוצת האנרגיה הסינית, שלקוחותיה באוסטרליה, סין, הודו, דרום-מזרח אסיה וטייוואן, מפעילה בין היתר עסק לאספקת חשמל ל-80% מאוכלוסיית הונג-קונג, עם קרוב לשלושה מיליון לקוחות. בביקור, סייר פאב אביאסירי, מנהל חטיבת השירותים הדיגיטליים של החברה, במתחם גינדי תל אביב, נפגש עם בכירי חטיבת הרכבים החשמליים של קבוצת ניסקו ו-Wevo Energy, האחראית על הפיתוח הטכנולוגי, וקיבל תדרוך על פתרונות כחול-לבן לטעינת רכבים בחניונים של בניינים משותפים בבנייה רוויה.

התזמון היה אופטימלי. רק לאחרונה, תשעה חודשים לאחר המלצתה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, חתמה שרת הפנים איילת שקד על התקנות המחייבות כל בניין מגורים חדש בארץ בתשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי. התקנות ייכנסו לתוקפן בחודש פברואר 2023. המלצת המועצה נועדה לוודא כי מבני המגורים שייבנו בשנים הקרובות לא יהוו מכשול להגדלת שוק הרכבים החשמליים, ולאפשר היערכות מדורגת של השוק לרכבים מסוג זה.

שמוליק גאנדלמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות בקבוצת ניסקו: "מכיוון שהונג קונג מתמודדת עם בעיות דומות לאלו הקיימות בישראל בתחום התשתיות לטעינת רכבים חשמליים, הטכנולוגיה ופתרונות התשתית שהותקנו בפרויקט השוק הסיטונאי עניינו את בכירי CLP. בנוגע לתקנות החדשות שעליהן חתמה השרה שקד, הן מהוות נקודת מפנה קריטית לצמיחתו של שוק הרכב החשמלי בישראל.

"עכשיו אפשר לומר שהמעבר מרכבים המונעים על ידי מנועי שריפה פנימית לרכבים חשמליים, יכול לתפוס תאוצה של ממש. ישראל מושפעת מהמגמה בעולם, ומטמיעה את הרכבים החשמליים בהילוך גבוה. אחוז ניכר מטעינת הרכבים נעשית בבתים, היכן שהרכבים חונים שעות רצופות ארוכות. הנגשת הטעינה הביתית תאפשר ליותר צרכנים לעבור לרכב חשמלי ללא חסמים.

"עמדות הטעינה של EVNISKO, בשילוב הטכנולוגיה החדשנית של Wevo Energy הישראלית, מציעות פתרון המשלב חומרה ותוכנה, כולל עמדות חכמות וניהול דינמי של משתמשים ועומסים. העמדות מתופעלות באמצעות אפליקציה ידידותית למשתמש, שמאפשרת לראות את תעריפי החשמל בזמן אמת ולבחור את תחילת הטעינה וסיומה בשעה ובתעריף המועדפים."

תדי פלטאו, מנכ"ל Wevo Energy: "מערכת התוכנה פורצת הדרך שפיתחנו מאפשרת ניהול עמדות טעינה באזורי בנייה רוויה בעלי אלפי מקומות חניה. המערכת לומדת את הרגלי הנהגים ואת אפיוני הרכבים ויוצרת תוכנית טעינה אופטימלית, המבטיחה טעינה אוטומטית של כל הרכבים בשעות הלילה, שבהן החשמל זול ב40%- בערך. המערכת אינה מצריכה להגדיל את חיבור החשמל של הבניין, והדבר מביא לחסכון של עשרות אלפי שקלים בעלויות ההתקנה.

"אנו פעילים כבר היום בעשרות מגדלי מגורים בישראל ונמצאים בתהליך התרחבות עולמי. בסיור שקיימנו לנציג חברת CLP במתחם השוק הסיטונאי, שוחחנו על האתגרים המשותפים שעמם מתמודדות ישראל והונג קונג בתחום טעינת הרכבים החשמליים באזורי בנייה רוויה, והצגנו את הדרך שבה אנו פותרים בעיה זו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של טעינה חכמה משולבת למידת מכונה."

 

בחזית מגדלי גינדי, מימין לשמאל: ניסו אזגרי, שמוליק גאנדלמן, פאב אביאסירי ותדי פלטאו. המשלחת בסיור בחניון. צילום: ג'נט גודוואק , לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן