מגה וואט
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

לדאף מפעל חדש להרכבת משאיות חשמליות

29/06/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

המפעל החדש של דאף להרכבת משאיות חשמליות על סוללות נפתח לאחרונה באופן רשמי על ידי מיקי אדריאנסנס, שר הכלכלה והאקלים ההולנדי. מיתקן ההרכבה החדש הוטמע באתר הייצור הראשי של דאף באיינדהובן (הולנד), ויהיה חלק מהפיתוח של החברה באספקת פתרונות לתחבורה בת-קיימה.

המפעל החדש להרכבת משאיות חשמליות משתרע על שטח של 5,000 מ"ר וכולל שני קווי תת-הרכבה להכנת מארזי הסוללות ומודול הנעה חשמלית, המורכב מארז הסוללות הקדמי ומרכיבים המשמשים להינע החשמלי. רכיבי מפתח אלו והמנוע החשמלי עם תיבת הילוכים משולבת מותקנים על גבי הרכב בקו הייצור הראשי שאורכו 150 מטר כמעט.

דאף בנתה את המפעל שלה להרכבת משאיות חשמליות לצורך הרכבת הדור האחרון של משאיות חשמליות מדגמי דאף XD ודאף XF Electric, הזמינים במגוון תצורות. אלה מופעלים על ידי PACCAR e-Motors (מנועים חשמליים מבית החברה האם פאק-קאר) ומצוידים בחבילות סוללות בין שניים לחמישה מארזי סוללות (בהספק 210 עד 525 קילוואט-שעה).

הגישה המודולרית מאפשרת להתאים את המשאיות במדויק לדרישות הלקוח וצרכיו, עם טווחים חשמליים מלאים של עד 500 קילומטרים. המשמעות היא שהיעד של 1,000 קילומטרים 'עם אפס פליטה' נעשה בר ביצוע, וזאת עם תכנון קפדני של מסלולים וטעינה מחדש. עם טעינה מהירה של עד 350 קילוואט, אפשר להטעין ערכות סוללות ל-80% מהקיבולת שלהן תוך 45 דקות בלבד.

ייצור המשאיות החשמליות עומד להתחיל עם ייצור סדרתי כבר בחודשי הקיץ הנוכחי. בדאף מעריכים שהייצור יגדל לאלפי כלי רכב בשנה בעתיד הקרוב, בהתאם לביקוש הגובר למשאיות חשמליות מלאות.

הרלד סדיאל, נשיא דאף ציין, כי המפעל החדש להרכבת משאיות חשמליות הוא אבן דרך חשובה בדרך לעתיד נקי יותר. לדבריו, כדי לתמוך בלקוחות במעבר לתובלה נקייה, דאף הולכת רחוק יותר מאשר אספקת רכבים חשמליים. החבילה המקיפה של דאף כוללת מגוון רחב של פתרונות טעינה, ייעוץ בתכנון מסלולים וטעינה ומתן הכשרה ייעודית לנהגים כדי להפיק את המיטב מכלי הרכב.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן