מגה וואט
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מאן לא נערכת למנועי יורו-7 באוטובוסים עירוניים

31/08/2023
זמן קריאה: 1 דק'

בחטיבת האוטובוסים של מאן החליטו לא להיערך לקראת יישום תקני יורו-7 בפלח השוק של האוטובוסים העירוניים. הסיבה: החברה החליטה שבשנת יישום התקנה, 2030, כל האוטובוסים העירוניים שיימכרו יהיו בעלי הנעה חשמלית. במילים אחרות, לא יימכרו אוטובוסים עירוניים באירופה עם מנועי דיזל.

תקני יורו 7 מעמידים את יצרני האוטובוסים במצב קשה: אי אפשר לפתח מנועי יורו-7 לכל הטווח. מדובר בהשקעות עתק עקב הצורך להפחית את זיהום האוויר במידה ניכרת. לפיכך יצרני האוטובוסים מעריכים, שההשקעות בפלח האוטובוסים העירוניים לעולם לא יוחזרו.

לדברי היינץ קיס, ראש מחלקת שיווק מוצרים בחטיבת האוטובוסים של מאן, "כשמסתכלים על ההתפתחות של שוק האוטובוסים העירוניים באירופה, לא נראה שלמערכות הנעה בגז יהיה שוק בעתיד. יש אומנם מקום לאוטובוסים המונעים בתאי דלק (מימן), אך לא יותר מ-10% משוק האוטובוסים."

מפת הדרכים של מאן לאפס פליטה כוללת בשלב הבא חשמול של האוטובוסים העירוניים בעלי הרצפה הנמוכה, ורק לאחר מכן להשלים את מגוון הדגמים העירוני. לטכנולוגיית הסוללות החשמליות יש יותר מקום לשיפורים בצפיפות האנרגטית ובכוח הטעינה מאשר בטכנולוגיית המימן. כיוון שכך בחרו במאן לא להתמקד באוטובוסים המונעים בתאי דלק.

הודעה דומה מסרה חטיבת האוטובוסים של מרצדס במאי 2022. גם היצרנית הגדולה בעולם לא משקיעה ביורו 7 לאוטובוסים בפלח השוק העירוני.

ממאן נמסר, כי 450 אוטובוסים מדגם Lion City E נמסרו עד כה (עם צבר הזמנות של יותר מ-1,000 יחידות שממתינות). בשנת 2025, דור הסוללות החדש יאפשר טווח נסיעה מוגדל של 25% לאוטובוסים החשמליים. יש גם פתרון טעינת פנטוגרף משופר (טעינה מקו חשמל עילי) שיושק בשנתיים הקרובות.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן