סין תשתמש ברכבים כמקור חשמל
רשויות סיניות מתכוונות להשיק פרויקטים ניסיוניים (פיילוט) בתשע ערים ברחבי המדינה. במסגרת הפרויקט, צי הרכבים החשמליים הגדל ישמש כסוללות חלופיות לאספקת חשמל בסביבות עירוניות ברגעים שבהם הביקוש והצורך עולים. המהלך מגיע כשנה אחרי חקיקה חדשה של ועדת הפיתוח והרפורמה הלאומית (NDRC) שנועדה לחזק את מאמצי השילוב של רכבים חשמליים לתשתיות חשמל בסיסיות. כבר היום תושבי סין עוברים לרכבים חשמליים בהיקפים גדולים, והרשויות מודאגות כי הטעינה המרובה עלולה לפגוע בתשתיות החשמל שאינן מוכנות ללחץ בסדר גודל כזה.
הפעלת רכבים חשמליים כמקור חשמל חיצוני לבית או בשטח פרטי עשויה להיהפך למקור הכנסה אלטרנטיבי ופוטנציאלי לבעלי בתים או למפעילים של תחנות טעינה. לפי ההודעה הרשמית מטעם NDRC, חברות החשמל במדינה יהיו אחראיות להפעלה ויישום של הפרויקטים. על רשויות מחוזיות להוביל את הפיתוח של תשתיות טעינה חדשות.
הגוף המדיני שאחראי לרגולציות בשימוש בחשמל ובצריכתו, יקבל תפקיד חשוב נוסף: תמיכה טכנית ברכבים חשמליים ובתשתיות מבחינת העברה של חשמל ועוצמה. לפני שנה הודיעה NDRC כי תפעיל יותר מחמישים תוכניות פיילוט עד שנת 2025.
מומחים בתעשייה אומרים, כי יש מגוון מכשולים ואתגרים טכניים וארגוניים שצריך להתמודד איתם ולפתור לפני שעוברים לשלב של אימוץ שיטות טעינה V2G המוניות. ועדת הרפורמה הלאומית ציינה עוד בהכרזה הראשונה שלה, כי יש לשפר טכנולוגיות טעינה ושיטות ייצור והפעלת סוללות.
לפי נתונים סטטיסטיים רשמיים, יותר מ-21 מיליון רכבים שנוסעים כיום בכבישים בסין הם רכבים חשמליים. מכירות הרכבים החשמליים בסין הן כ-37% מהשוק. לשם השוואה, כמות הרכבים החשמליים ביבשת אירופה כולה היא כחצי מהכמות בסין (11.2 מיליון).
צילום: Reuters