ג'יפ ריקון כפתרון נגיש לשטח
עד היום מי שחיפש רכב שטח חשמלי "אמיתי" הוגבל לדגמים יוקרתיים בלבד כגון מרצדס G-Class EQ, ריביאן R1S (Rivian R1S) או האמר החשמלי, כולם חזקים אך יקרים מאוד. עם ההשקה המתקרבת של ג'יפ ריקון (Jeep Recon), במחיר שמתחיל ב־65 אלף דולר, ג'יפ מתכוונת להביא יכולות שטח של ממש לקהל רחב בהרבה, ואולי לספק את הדגם החשמלי הרציני ביותר של תאגיד סטלנטיס (Stellantis) עד כה.
ריקון הוא רכב פנאי בגודל בינוני המבוסס על פלטפורמת STLA החשמלית הייעודית של סטלנטיס. סוללה של 100 קוט"ש מספקת טווח עד 400 ק"מ. שני מנועים מספקים הנעה כפולה בכל הגרסאות, עם 650 כ"ס ומומנט שיא של 840 ניוטון־מטרים. ההאצה מאפס ל־100 קמ"ש אורכת 3.6 שניות בלבד, אבל זה רק הבונוס. מה שבאמת מייחד את דגם ריקון הוא הציוד הייעודי לשטח. יש דיפרנציאל אחורי עם נעילה אלקטרונית מלאה, מנגנון המאפשר העברת מלוא המומנט לגלגל עם הנעה, גם אם גלגל אחד תלוי באוויר.
הרכב זמין בחבילת מואב (Moab) היוקרתית עם צמיגי 33 אינץ', מרווח גחון של 13 ס"מ ויחס העברה סופי 15:1 במנוע האחורי. זה למעשה תחליף "חשמלי" למצב הנמוך בתיבות שטח קלסיות, המאפשר זחילה בין סלעים ועלייה בשיפועים חדים. לרכב יש גם בקרת מהירות לשטח - שילוב בין בקרת ירידה לבלימת מנוע עם בלימה רגנרטיבית.
עיצוב רטרו־מודרני
לריקון פנסים קדמיים בצורת U וגריל מואר עם שבעת החריצים המזוהים עם ג'יפ. הוא יהיה הרכב החשמלי היחיד בשוק עם דלתות נשלפות, חלונות צד אחוריים נשלפים וזכוכית דלת אחורית נשלפת - תכונה שקיימת כיום רק בדגמים נבחרים של ג'יפים יוקרתיים.
בתא הנוסעים יותקנו לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה 14.5 אינץ'. מערכת המידע והבידור של סטלנטיס מוצלחת בדרך כלל, אך האתגר הגדול נמצא בתוכנה שמנהלת את הרכב עצמו. דגמים קודמים על אותה פלטפורמה סבלו מתקלות תוכנה, מתקיעות ומבעיות מהימנות. בג'יפ יודעים: עמוק ביער, הדבר האחרון שצריך הוא קריסה של מערכת חשמלית.
ג'יפ נמצאת ברגע מכריע. דגם ריקון עשוי להיהפך להצהרה חזקה על עתיד הנהיגה בשטח ללא פליטות, או להישאר ניסיון נוסף שלא הושלם. אם יתברר שהפלטפורמה יציבה, שהנעילה פועלת חלק ושמערכות הבקרה אמינות גם בלחץ, ייתכן שהדגם ייהפך לדגם החשמלי הראשון שבאמת מתאים לצרכי השטח הקשים.
ההשקה מתוכננת למחצית הראשונה של 2026.











