למונרו רכב שטח ייחודי
כמות הרכבים החשמליים שמסוגלים להתמודד עם נסיעת שטח טוב יותר מרכבים עם מנוע בעירה, עולה. היכולת לנוע בשקט מוחלט ללא רעש מנוע או פליטת עשן לצד זמינות מיידית של מומנט גבוה, מאפשרת להם לחצות מכשולים גדולים בקלות יחסית ולהעניק חוויית שטח טבעית יותר.
דגם מונרו M280 (Munro M280) מגלם את הפילוסופיה הזו באופן מיטבי כרכב חשמלי שקט וורסטילי, שיכול להגיע לכל מקום כמעט. הדגם של חברת מונרו הסקוטית, שהיא למעשה מיזם קטן יחסית השואף להביא לעולם החשמלי את המראה ואת היכולת של רכבי השטח הקשוחים בסגנון לנד רובר דפנדר (Land Rover Defender), תוך שילוב גישה תעשייתית וקשיחות צבאית עם יכולת ועמידות.
החברה מדווחת, כי כבר קיבלה 250 הזמנות ל־M280, הזמין במבנה SUV, טנדר ובגרסת מרכב פתוח. לדגם טווח נסיעה מציאותי של עד 280 ק"מ והוא נטען מ־15 ל־80 אחוז בתוך 30 דקות הודות לסוללת LFP בנפח 85 קוט״ש. מונרו מבטיחה עד 16 שעות פעילות בשטח בין טעינות - נתון חריג בקטגוריה.
אף שהרכב תוכנן מראש כרכב חשמלי, תצורת מערכת ההנעה שלו דומה יותר לזו של רכב שטח סטנדרטי עם מנוע בעירה פנימית. במקום להשתמש במנוע לכל סרן או במנוע לכל גלגל, כמו בכלים חשמליים מסוימים המיועדים לשטח קיצוני, המנוע החשמלי ממוקם מלפנים ומעביר את הכוח לגלגלים דרך ציריות ותיבת העברה. שלושה דיפרנציאלים ננעלים מעניקים לרכב אחיזה מרבית בתנאי שטח קשים במיוחד, בדיוק כמו ברכבי 4×4 קלסיים.
ל־M280 מנוע שטוח (axial flux) המייצר 228 כוחות סוס ומומנט של 480 ניוטון־מטרים בגרסת הבסיס, או 375 כוחות סוס ו־600 ניוטון־מטרים בתוספת תשלום. המהירות המרבית היא 150 קמ"ש. למרות יכולות השטח יוצאות הדופן, הבוחנים מציינים כי יש הרגשה של פשרה מסוימת בנוחות וביחסי הכביש לעומת SUV רגיל. הרכב מרוכז כולו ביכולות שטח טהורות, ובשל כך יש בו משהו כן, מדויק ומושך במיוחד. הוא נבנה לאנשים שמחפשים יכולת אמיתית בשטח, ובאותה מידה עמידות מבנית שמעניקה ביטחון לשנים ארוכות.





