מגה וואט
חדשות
חדשות מכוניות
לעמוד קודם

פורשה קאיין חשמלי מתעלה על דגם הבנזין

21/12/2025
זמן קריאה: 1 דק'

רכב הפנאי לשטח פורשה קאיין (Porsche Cayenne) הוא לא דגם שמצפים לראות בשבילי השטח או במסלולי מדבר, הן בגרסת הבנזין והן בגרסה החשמלית החדשה. אף על פי כן בפורשה מתעקשים כי רכב הדגל החשמלי מסוגל להתמודד בקלות עם נסיעות שטח, ואף עושה זאת "הרבה יותר טוב" מהגרסה המונעת בבנזין.

מיכאל שטצל (Michael Statzel), סגן נשיא של המחלקה שאחראית על רכבי השטח בפורשה, אמר כי ביצועי השטח של הקאיין החשמלית עלו על ציפיות החברה הן במבחנים ממוחשבים שנעשו בגרמניה והן במבחנים אמיתיים במדבר באיחוד האמירויות. לדבריו, "זה כל כך פשוט כי לרכב יש המון כוח. אתה עולה על דיונה ויכול לכוון את העברת הכוח באופן מושלם. זה הרבה יותר טוב ממנוע בעירה פנימית."

שטצל הוסיף, כי חלק גדול מפיתוח הדגם התקיים במרכז ההנדסה של פורשה בווייסאך (Weisach), אך הדיונות של דובאי התגלו כשטח ניסויים אידיאלי לאימות היכולות. למי שיש ברשותו לפחות 120 אלף דולר ורצון לצאת לשטח, החדשות מצוינות.

לגרסת הטורבו החשמלית עד 1,140 כוחות סוס ומומנט של 1,500 ניוטון־מטרים, והיא מאיצה מ־0 ל־100 קמ״ש בתוך 2.5 שניות בלבד לפי נתוני היצרן. שילוב העוצמה והתגובה המיידית של המנוע החשמלי מסייעים במיוחד בנהיגה בחולות.

רכיב מרכזי נוסף הוא מערכת בקרת אחיזה מתוחכמת. לדגם Turbo Electric דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ומערכות תוכנה המסייעות לרכב להיחלץ במקרים של אובדן אחיזה.

פורשה השקיעה מאמצים נרחבים בפיתוח הקאיין החשמלית, אך המציאות מלמדת שמעט מאוד מכוניות כאלה יגיעו לשטח. דגמי קאיין ישנים יותר, שלחלקם תיבת הילוכים לשטח ונעילת דיפרנציאל אחורית, ידועים ביכולת השטח המרשימה שלהם ובמחירם הנמוך בהרבה, לעיתים פחות מ־30 אלף דולר, לפיכך שריטות או מכות במרכב פחות כואבות לבעלים. לעומת זאת קאיין החשמלית החדשה עשויה להגיע למחיר של 200 אלף דולר, מה שהופך את הסיכוי לראות אותה בשבילי המדבר למוגבל מאוד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן