מגה וואט
חדשות
חדשות מכוניות
לעמוד קודם

רכב אוטונומי להובלת ציוד

25/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

חיל הים האמריקני קיים מבחנים לרכב מבצעי אוטונומי חדש. מדובר במערכת יבשתית שיכולה להסיע מטענים, לספק מקורות חשמל ולהוביל תחמושת ליחידות קרביות קטנות. התוכנית הנוכחית של הצבא האמריקני לפיתוח ושילוב הרכב (SMET) עובדת עם תוכניות דומות של חיל הים, לכן מבחנים ראשוניים של הרכב נעשו על ידי המארינס (לוחמי הים). גדוד חיל הים, שבסיסו בהוואי, קיים את המבחנים שבועיים בחודש דצמבר לצד צוותי מחקר של הצבא. המבחנים נעשו בפיקוח של דיוויד קילר (David Keeler), ראש הפרויקט מטעם מערך הפיקוד של חיל הים.

הרכב ששמו אריון-SMET (Arion-SMET) הוא למעשה כלי חשמלי עם סיבולת של כחצי טונה וטווח נסיעה של עד 100 קילומטרים בטעינה מלאה. המהירות המרבית של הרכב האוטונומי יכולה להגיע ל-50 קמ"ש על כביש סלול ול-30 קמ"ש במסלולי שטח. הרכב נבנה כחלק מחוזה אספקה רחב עם הצבא, שבו מחזיקה החברה ג'נרל דיינמיקס (General Dynamics). החברה התחייבה לספק 675 פלטפורמות עד אוקטובר 2024.

סמנכ"ל מערך לוגיסטי של הצבא אמר בריאיון לתקשורת שכוחות יבשה וים בוחנים אופציות של כלי רכב אוטונומיים שיאפשרו גם לשאת תחמושת ולהתקין חיישנים. הפרויקט שעליו ממונה ג'נרל דיינמיקס יכול להיהפך לפריצה טכנולוגית ממשית בעתיד הקרוב.

מבחנים מעשיים שנעשו לאחרונה הם חלק משלב מתקדם של ייצור ופיתוח של כלי רכב בלתי מאוישים. בשלב זה נבחנות יכולות הרכב להסיע ציוד של יחידות רגלים ולספק פתרון טעינה נייד. הצעדים ההבאים אמורים לכלול מאמצים לבדיקה ושילוב של פלטפורמות לנשק. הצורך בכלי רכב אוטונומיים ובפלטפורמות נשק ניידות הודגש על ידי סכסוכים ומלחמות שמתרחשים בעולם בשנים האחרונות.

סטיב דונג (Steve Duong), מומחה לטקטיקה צבאית וליחסים בינלאומיים, אומר: "אם נסתכל על שיטות הלחימה של רוסיה ואוקראינה, אפשר לראות שכל צד מנסה לפגוע בשרשרת הלוגיסטית של האויב. זו בדיוק הסיבה לא לסמוך על פלטפורמות גדולות ודוממות. כוחות האויב מזהים אותן במהירות." הפתרון האולטימטיבי הוא ליצור ולשלב רכבים ופלטפורמות ניידות וקומפקטיות.

 

לפרטים נוספים

 

צילום: חיל הים (Marine Corps)

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן