מגה וואט
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

ירין שטרן על הפודיום במרוץ טיפוס הגבעה

27/11/2024
זמן קריאה: 2 דק'

קבוצת לובינסקי, אשר חגגה לאחרונה מאה שנה לתחילת הייצור של מותג הרכב MG שהיא מייבאת, השתתפה בליגת טיפוס גבעה (Hill Climb) שקיימה התאחדות ספארקו בהפקה של מיכאל חן מרוצים עם MG4 X-POWER הנהוגה בידי נהג המרוצים ירין שטרן. שטרן השיג את הזמן השני בטיבו, מרחק שתי עשיריות השנייה בלבד מהמקום הראשון (שברולט קורבט משודרגת הנהוגה בידי אדיר סרור).

ההחלטה להשתתף במרוץ טיפוס הגבעה התקבלה בלובינסקי מתוך הזדהות עם הדגש של המותג בהענקת חוויית נהיגה לנהג וכדי להבליט את יכולותיה הגבוהות של גרסת X-POWER של MG4. לגרסה זו, אשר הושקה בשנת 2024 בישראל, ביצועים מסחררים, התנהגות כביש מרשימה ומחיר אטרקטיבי.

לגרסת X-POWER צמד מנועים חשמליים המעניקים הנעה לכל הגלגלים והספק משולב של 435 כ"ס ו-61.1 קג"מ. עם משקל קל יחסית, ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש היא 3.8 שניות. תכונות אלה התאימו מאוד למרוץ טיפוס הגבעה, אשר מכיל שלל פניות ברדיוסים משתנים, שינויי גובה, בלימות והאצות חזקות.

הכביש, שנסגר לתנועה לטובת המרוץ, הוא קטע מכביש מספר 3199 באורך של כשלושה ק"מ, העולה מכיוון ערד למצדה. במרוץ מסוג זה המתחרים מוזנקים זה אחר זה מנקודה נמוכה, נוהגים במעלה קטע הכביש ומסיימים בנקודה גבוהה יותר.

ירין שטרן וה-X-POWER השלימו את המסלול בזמן של 1:26.29 דקות. ה-X-POWER אשר הוקצתה לשם השתתפות במרוץ זה היא מקורית וסטנדרטית, ומלבד החלפת הצמיגים בחדשים, לא נעשה ברכב כל שינוי או שדרוג.

ירין שטרן: "השתתפות במרוץ טיפוס גבעה הראשון בישראל למכוניות חוקיות לכביש ובשיתוף פעולה עם יבואן רכב, זו חוויה מטורפת שלא תיארתי לעצמי שאי פעם תקרה. בקריירה מקצועית של יותר מ-18 שנים בעולם המרוצים, נהגתי על מגוון מכוניות ומסלולי מרוצים ברחבי העולם, כולל מכוניות פורמולה ו-GT. מעולם לא דמיינתי שאשתתף במרוץ כזה כאן בארץ.

 

 

"באופן מפתיע, למרות כל הניסיון שלי, זו הפעם הראשונה שאי פעם הגעתי למרוץ בתחושת פחד. לנהוג במרוץ טיפוס גבעה בכביש מאתגר כל כך, לא סלחני ומסוכן, לא משאיר מקום לטעויות, ולעשות את זה עם רכב רישוי צהוב (חוקי לכביש) שלא נבנה למרוצים, רק מעצים את התחושות.

"למרות הכול, ה-MG4 X-POWER, רכב מקורי לחלוטין, הפתיע בגדול. להתחרות עם רכב סטנדרטי מול מפלצות משודרגות ובנויות למסלול כגון שברולט קורבט, הרגיש כמו להביא רוגטקה לקרב אקדחים. אבל גיליתי שהרוגטקה הזאת יורה ופוגעת. התאוצה המיידית הייתה מטורפת ועזרה לחפות על המשקל של הרכב החשמלי, במיוחד כשהבלמים התחילו להתחמם.

"למרות כל האתגרים, הצלחתי לסיים שני בקטגוריה Open, רק 0.2 שניות אחרי הקורבט ובמקום השישי הכללי מתוך 30 מתחרים. זו הייתה חוויה אדירה ומרגשת בטירוף, ואשמח מאוד להשתתף עם אחד היבואן המובילים בארץ ולקדם כאן את הספורט."

מיכאל חן: "זה המרוץ השלישי בסדרה, ושמו 'היל קליימב ערד'. מרוץ זה התקיים ב-14 וב-15 בנובמבר. יומו הראשון מיועד לכלי רכב ברישוי צהוב, ויומו השני - לכלי רכב ברישוי אפור. במרוץ השתתפו 31 כלי רכב, ולראשונה בישראל השתתפו בו גם כלי רכב עם רישוי כביש. התוואי הנבחר כלל קטע כביש טכני מאוד עם עיקולים חדים והרבה שמיים בשמשה הקדמית."

שני המרוצים הקודמים בליגת טיפוס הגבעה התקיימו בשנת 2022 בכביש מבוא חמה (דרום רמת הגולן) ובשנת 2023 בכביש פוריה-כנרת.

 

צילום: Bman Media

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן