מגה וואט
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

מוועדת הכלכלה: עידוד שימוש ברכב חשמלי

16/06/2022
זמן קריאה: 2 דק'

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה ועסק במעבר לשימוש ברכבים חשמליים, אמר רכז אנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר, עידו מור: "בהכנסת הרכבים החשמליים לשימושים ממשלתיים יש הרבה אתגרים. אנחנו הופכים את הרכב הפרטי למשתלם יותר מאוטובוס. אם לא ניערך היטב לעלייה בשימוש ברכב חשמלי, ייווצר נטל על המשק ומצב של הקדמת השקעות". עם זאת, ציין, בשנת 2023 יוצעו רכבים חשמליים לבחירה במכרז הרכב הממשלתי, והמשטרה כבר הצטיידה בעמדות טעינה רבות.

ח"כ יריב לוין, מיוזמי הדיון: "בכל מדינות העולם נעשים מאמצים עצומים לעידוד השימוש ברכבים החשמליים. ומה בישראל? הנחת מס הקנייה תבוטל בשנה הבאה, מוטל מס מלא על עמדות הטעינה הביתיות, לוחות החשמל הביתיים לא עומדים בעומס הטעינה, ואין רכב חשמלי לבחירה במכרזי הרכבים הממשלתיים. זה אבסורד ופוגע כלכלית באזרחים."

ח"כ אורי מקלב, מיוזמי הדיון: "המסר התהפך, וכעת מחילים גזירה רטרואקטיבית על אלה שהזמינו רכב חשמלי השנה, ולא ידעו שבגלל העיכובים בשרשרת האספקה העולמית הוא יגיע אליהם רק בשנת 2023, כשהמס יוכפל."

 

 

ח"כ מוסי רז טען לעומתם: "זה לא נכון שהרכב החשמלי אינו מזהם. זה נכון שכך מעודדים את פקקי התנועה ואיתם אובדן שעות עבודה. צריך לעודד כמה שיותר תחבורה ציבורית, נסיעה באופניים והליכה ברגל. אני תומך במס הנסועה כדי שאנשים ישקלו פעמיים אם להשתמש ברכב שלהם גם בעבור נסיעות קצרות ולא חיוניות."

מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, איתן פרנס: "מה שאמר נציג האוצר הוא הבל הבלים. לא יעלה על הדעת שנהיה המדינה היחידה מבין מדינות המערב שמתהפכת על הרכבים החשמליים."

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, סיכם את הדיון ואמר: "קידום תשתיות לצורך עידוד שימוש ברכבים חשמליים אינו בא במקום העדפת תחבורה ציבורית. רכבים בכבישי ישראל היו ויהיו, ועלינו להעדיף את אלה החשמליים.

"אנחנו מבקשים משר האוצר להיכנס לעובי הקורה ולמנוע את הפגיעה הצרכנית מאלה שהזמינו רכבים בשנת 2022 וצפויים לקבל אותם רק בשנת 2023, ולא ידעו שהטבת המס תשתנה לרעתם. על הוועדה להפחתת רגולציה לבחון אם יש ניצול לרעה של גורמים המשיתים רגולציית יתר בתחום, ועל רשות החשמל להציג פתרונות לקידום תשתיות חשמל לצורך השימוש ברכבים חשמליים."​

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן