מגה וואט
חדשות
חדשות סוללות
לעמוד קודם

קורטק: פיתוח אנודת סוללה על בסיס סיליקון

18/05/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

קבוצת קורטק (The Coretec Group), מפתחת של חומרים פעילים באנודת סיליקון לסוללות ליתיום-יון וציקלוהקססילן (CHS) לכלי רכב חשמליים, קלינטק ויישומי טכנולוגיה חדשניים, הגישה פטנט זמני לפיתוח ממשקי אלקטרוליט מוצק (SEI) מלאכותיים קנייניים, המסוגלים להאריך את החיים ולהגדיל את היכולות של אנודות מבוססות סיליקון לסוללות ליתיום-יון. בקשת הפטנט הוגשה ב-1 במאי 2023, כחלק מתוכנית הסוללות Endurion של החברה, המתמקדת בפיתוח סוללות רכב חשמלי הנטענות מהר יותר ומחזיקות מעמד זמן רב יותר מהתקן הנוכחי בתעשייה.

צוות המדענים של Coretec פיתח שלוש מתודולוגיות מובחנות וחדישות למזעור הפירוק ולהגדלת שיעור הקיבולת על ידי יצירת שכבת SEI מלאכותית סביב הננו-חלקיק של הסיליקון. הנתונים תומכים בטענות המתוארות בהגשת הפטנט, ומלמדים שסוללות Endurion, המשתמשות בשכבת ה-SEI הקניינית הזו, מסוגלות להאריך את חייהן של אנודות מבוססות סיליקון ולאפשר העמסת סיליקון משופרת בסוללות ליתיום-יון עם צפיפות אנרגיה רבה יותר.

"פטנט זמני זה נועד להגן על התהליך שאנו מאמינים שהוא ייחודי ובעל פוטנציאל השפעה רב בפיתוח תוכנית סוללת ה-Endurion שלנו, ובעבור המחקר והפיתוח של סוללות בכלל", אמר מתיו קאפרס, מנכ"ל The Coretec Group. "מחקרים הראו, כי לאנודות סיליקון יש פוטנציאל להגדיל את יכולת הטעינה של הסוללה על פני אנודות גרפיט מסורתיות בסדר גודל של עד פי עשרה. האתגר התרכז תמיד סביב חלקיקי סיליקון הנוטים להתפורר במחזורי הטעינה והפריקה, משהו שהפטנט הזמני הזה נוגע אליו ומציע גיבוי בנתונים."

האסטרטגיות של תוכנית Endurion מתמקדות ביצירת שכבות SEI מלאכותיות עם כימיות פני שטח מותאמות שמספקות לליתיום-יון ולהולכה החשמלית נתיבים משופרים, תוך הגבלת ההתפרקות. באמצעות שלבים סינתטיים מוגבלים, למתודולוגיות אלו צריכה להיות התאמה מדרגית לייצור בר השגה, וביכולתן לעזור להגיע למסחור. הגישה של Endurion בפטנט זמני זה עשויה להביא לשיטות פיתוח סוללות שיניבו אנודות סיליקון משופרות לסוללות ליתיום-יון ולסוללות מצב מוצק.

"הגשת פטנט זו התקדמות ממשית בתוכנית סוללות Endurion. הגישה הייחודית שלנו ל-SEI מלאכותי צפויה לספק תוצאות פורצות דרך, לקדם את טכנולוגיית אנודות הסיליקון ולהפוך את הדור הבא של אנודות מבוססות סיליקון לכדאיות מסחרית", אמר ד"ר ראמז אלגמל, Ph.D, מנהל טכנולוגיות ראשי בקבוצת Coretec. "אנודות סיליקון יפתחו את הדרך לסוללות 1,000+ Wh/L הנחוצות לכלי רכב חשמליים, והצוות שלנו מחויב ליצירת סוללות יעילות ועמידות לזמן רב יותר ממה שחשבו בעבר שאפשר."

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן