4,000 אוטובוסים חשמליים נרשמו באירופה
גידול מרשים נרשם במסירת אוטובוסים חשמליים באירופה. מנתונים שקובצו במדינות אירופה לגבי תשעת החודשים הראשונים של השנה עולה, כי בתקופה זו נמסרו 4,000 אוטובוסים חשמליים בהשוואה ל-3,190 יחידות שנמסרו באירופה בתקופה המקבילה של 2023. מדובר בזינוק בשיעור של 25 אחוזים.
מנתונים שפרסם ארגון ICCT עולה, כי כ-35% מהאוטובוסים העירוניים שנרשמו באירופה בשנת 2024 הם אוטובוסים נקיים, כלומר מונעים באמצעות סוללות חשמליות או תאי דלק (מימן). בהתמקדות בשווקים יחידים, באיטליה עלו השנה המכירות של אוטובוסים ללא פליטות ב-70%, ובגרמניה - בשיעור של 19 אחוזים.
אם בוחנים את שוק האוטובוסים בכללותו, כ-14 אחוז מהאוטובוסים שנמסרו באירופה הם בעלי אפס פליטות. הנתון הזה כולל אוטובוסים בינעירוניים ואוטובוסים תיירותיים שבהם הדיזל עדיין שולט.
אוטובוסים בין עירוניים היו כ-11% ממכירות הרכבים הכבדים ברבעון השלישי של 2024. מתוך 8,400 האוטובוסים שנמכרו, 1,200 היו כלי רכב בעלי אפס פליטות מזהמות שהם כ-14% מסך המכירות. מדובר בירידה של כ-17%. אוטובוסים עירוניים חשמליים בעלי סוללות היו כ-36% מהמסירות של אוטובוסים עירוניים, ו-1,000 יחידות נרשמו ברבעון השלישי של 2024. מכירות האוטובוסים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024 עלו ל-4,100, עלייה בשיעור של 24%.
מרצדס נעשתה יצרנית מובילה במכירת אוטובוסים נקיים באירופה, עם מכירה של 180 יחידות ברבעון השלישי של 2024, שהם כ-16% מהמכירות. מרצדס עקפה את יוטונג, שהייתה היצרנית הנמכרת ביותר ברבעון השני. גם פלח השוק של האוטובוסים החשמליים ההיברידיים הנטענים גדל, והגיע ל-32 רכבים ברבעון השלישי של 2024. המכירות היו כמעט כולן בגרמניה, ורוב האוטובוסים היו של דגם אורבינו מבית סולאריס.