הזמנות ראשונות לאוטובוס החשמלי מרצדס eIntouro
חגיגה חשמלית בחטיבת האוטובוסים של מרצדס. הקבוצה פתחה את ספר ההזמנות לחברות ההיסעים, להזמנת דגמי eIntouro החדשים. מדובר באוטובוס הבין-עירוני הראשון שפועל על סוללות LFP של חברת CATL. האבטיפוס הקרוב לייצור של גרסת האוטובוס הבינעירוני הוצג בתערוכת eMobility שהתקיימה לא מכבר בברלין.
מרצדס eIntouro יושק רשמית רק בעוד מספר חודשים, בתערוכת Busworld Europe 2025. משלוחים ראשונים יחלו רק בשנת 2026. אתרי הייצור של הדגם החדש יהיו בצרפת ובאיסטנבול. השקה זו מסמנת את הופעת הבכורה של מרצדס בשוק המתהווה של אוטובוסים חשמליים בינעירוניים.
לאוטובוס סט של סוללה וקו הנעה שונה מזה של eCitaro ומורכב מסוללות LFP ומנוע מרכזי של ZF. הדגם החדש יוצע בשני אורכים: 12.18 מטר ו-13.09 מטר ועם 50 עד 63 מושבים.
האבטיפוס הקרוב של האוטובוס הבין-עירוני הכול-חשמלי של מרצדס eIntouro מבוסס על Intouro המונע בדיזל, אך יש לו הנעה חשמלית וסוללות. המשמעות היא שאוטובוסים למסלולים בין עירוניים, לבתי ספר, אוטובוסים המיועדים להסעות ולמסלולי טיול וכן לנסיעות קצרות, מסוגלים לעבור לראשונה לניידות חשמלית.
השקת eIntouro עולה בקנה אחד עם מפת הדרכים החשמלית של חטיבת האוטובוסים של מרצדס. הקבוצה מתכננת להחזיק בפורטפוליו שלה אוטובוס בינעירוני מונע חשמלית מהמחצית השנייה של העשור (ומרכבות מונעות חשמליות עד סוף העשור).
מרצדס eIntouro החדש זמין עם בחירה בין ערכת סוללות אחת או שתיים, כל אחת בקיבולת של 207 קילוואט-שעה. הקיבולת הכוללת המרבית היא 414 קוט"ש. ערכת הסוללות הראשונה ממוקמת תמיד בחלל שמאחורי הסרן הקדמי כדי להבטיח חלוקת משקל אופטימלית. הסוללה השנייה האופציונלית ממוקמת בתא המנוע הקודם מאחור. הסוללות ורבים ממרכיבי המתח הגבוה ב-eIntouro החדש כבר הותקנו בהצלחה במשאית ארוכת הטווח של מרצדס-בנץ, eActros החשמלית.