מגה וואט
חדשות
חשמליות הסעות
לעמוד קודם

נערכים לשינויים בענף ההיסעים האירופי

14/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

כחלק מתקנות האיחוד האירופי, אוטובוסים בין-עירוניים יצטרכו להפחית את פליטת CO2 שלהם ב-45% משנת 2030, בהשוואה לשנת 2019. זאת כצעד להשגת 'ניטרליות האקלים' שהציב האיחוד האירופי עד שנת היעד 2050.

יעד הביניים השאפתני לשש השנים הקרובות כבר נתקל בקשיים רבים. המעבר לאוטובוסים עירוניים ללא פליטות עד 2030, כנדרש על ידי האיחוד האירופי, ויעדי הפחתת CO2 השאפתניים לאוטובוסים בין-עירוניים, מכתיב לא רק רכישת אוטובוסים חשמליים חדשים אלא גם מציב אתגרים תשתיתיים ניכרים: ההשקעות בפיתוח אוטובוסים חשמליים חדישים עם הרחבת תשתית הטעינה, התאמת מסופים, סדנאות שירות וחיבורי רשת. כל אלה חורגים בהרבה מהיכולות הפיננסיות של חברות ההיסעים והרשויות המקומיות. ללא תמיכה כספית ממשית מהממשלות, במיוחד חידוש הסובסידיות והמימון למעבר לניידות חשמלית, לא יתאפשר לממש את הצעדים החשובים האלו להשגת ניטרליות אקלים.

סגן נשיא איגוד חברות ההיסעים הגרמני (Association of German Transport Companies - VDV), ורנר אוברקאמפ, מסר בהקשר זה, כי הבקשות עומדות בסתירה ניכרת לתמיכה הכספית מהממשלה הפדרלית בגרמניה, שברור שהופסקה. במיוחד לחברות אוטובוסים קטנות ובינוניות בגרמניה אין סיכוי להסב את הציים והסדנאות שלהן. הן גם לא מסוגלות להעלות תעריפים או לקבל החלטות עסקיות חלופיות. יש לכך שתי השפעות: אוטובוסים המונעים בדיזל שנמצאים בהפסקה יצטרכו לפעול הרבה יותר זמן אם חברות התחבורה יזדקקו להם. הקריאה היא, לפיכך, לקבל מימון פדרלי אמין לאוטובוסים חשמליים ולביסוס תשתיות הפעולה והטעינה שלהם.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן