מגה וואט
חדשות
חשמליות כבדות
לעמוד קודם

חשמלית וולוו למשקל כולל של 74 טונות

06/09/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

חטיבת המשאיות של וולוו מסרה לאחרונה משאית חשמלית לתובלה כבדה לחברת התובלה השוודית Mattson Åkeri שבסיסה בעיר גטבורג. החברה קנתה כעת שלוש משאיות חשמליות כבדות של וולוו מדגמי FH החשמליות.

בשבועות האחרונים נמשכו בדיקות באחת המשאיות ששינעה מכולות באזור הנמל של ארנדל בגטבורג. הבדיקה נעשתה במסגרת פרויקט התובלה הכבדה HCT (High-Capacity Transport). המשאית החשמלית הובילה שני גרורים באורך 32 מ', והצליחה להתמודד עם קומבינציה של משקל ברוטו בסך 74 טונות.

במנהלת התחבורה השוודית, שהיא שותפה לפרויקט, הביעו שביעות רצון מהתוצאה. מטסון אקרי, ראש המנהלת, מסר שהפרויקט הצליח להראות שהפתרונות הכול-חשמליים עובדים גם ביישומים עם משקל כולל גבוה ושיעור ניצול גבוה. במנהלת בוחנים כעת כיצד אפשר לייעל את פעולת המשאית החשמלית וכיצד הטעינה צריכה להתבצע ביעילות הרבה ביותר.

המשאית החשמלית הנבדקת היא וולוו FH Electric 6X4, הנטענת בחשמל ירוק בשני המטענים המהירים של 180 קילוואט שחברת התובלה Mattsson Åkeri התקינה במסוף החברה בנמל ארנדל. בטווח הארוך, המשאית תנוע גם בין גטבורג לעיר בורוס, מרחק של 70 ק"מ מגטבורג.

המשאית פועלת 12 שעות ביום, עם עצירה לטעינה כשהנהג בהפסקה. החברה טוענת את הסוללות בחשמל ירוק, וכך אין פליטת CO2.

תובלה בעלת קיבולת גבוהה, HCT, פירושה שמאפשרים להגדיל את האורך או המשקל הכולל של הרכב. הדבר מאפשר להוביל מטען גדול יותר לכל רכב. אפשר ליישם HCT על כל סוג של קו הינע. הרעיון הוא ש-HCT יתרום לצמצום עלויות הובלה, להפחתת ההשפעה הסביבתית, לבטיחות תעבורה גבוהה יותר, להפחתת בלאי הכביש ולעלויות תחזוקה נמוכות יותר.

באירופה ישנם מספר פרויקטים מתמשכים ומתוכננים של HCT. דוגמה אחת היא פינלנד, שבה מותר לנהוג עם משקל כולל של 76 טונות ושילובי משאיות של 34.5 מ' ברוב הכבישים. דוגמה אחרת היא שוודיה, שבה מותר לנהוג במשקל כולל של 74 טונות (רשת כבישים BK4), ובאישור הרשויות לבדוק שילובי משאיות של עד 34.5 מ' ו-100 טונות ברשת כבישים מוגדרת.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן