מגה וואט
חדשות
חשמליות כבדות
לעמוד קודם

למאן משאיות חשמליות לתובלה ארוכת טווח

28/12/2023
זמן קריאה: 2 דק'

חטיבת המשאיות של מאן החלה לשווק את המשאית החשמלית הכבדה הראשונה בהיסטוריה של החברה, כשהיא מציינת אבן דרך נוספת בהפחתת הפחמן של הובלת מטענים. מדובר במשאית מדגם eTGX המיועדת לטווחים יומיים עד 800 ק"מ, ומאוחר יותר עד 1,000 ק"מ.

טכנולוגיית הסוללות פותחה על ידי מאן במיוחד לרכבים מסחריים. הסוללות מוצעות במארז של שלוש, ארבע, חמש או שש ערכות, בהתאם לצרכי הלקוח. הסוללות ניתנות למיקום מודולרי המאפשר גמישות פריסה ויכולת בנייה מיטבית של המרכב לאחר מכן.

הטעינה עצמה מהירה. הדבר מתאפשר על ידי עוצמת טעינה גבוהה עם תקני MCS (750 קילוואט) ו-CCS (375 קילוואט), עם מיקום משתנה של יציאת הטעינה.

הייצור מתבצע במפעל של מאן במינכן. התכנון החל לפני כשנתיים. מאן השקיעה רבות בהכנות לייצור מעורב של משאיות דיזל וחשמליות. מאז נבנו 50 אבות טיפוס, וכ-4,000 עובדים מהייצור ומהמכירות הוכשרו למעבר לניידות חשמלית. באתר בעיר נירנברג השקיעה מאן כ-100 מיליון אירו בהקמת מפעל לייצור סוללות.

ממאן נמסר, כי 600 פניות להזמנות כבר התקבלו עם פתיחת הליך השיווק. 200 היחידות הראשונות מתוכננות לצאת ללקוחות נבחרים כבר בשנת 2024, לפני שהייצור במפעל של מאן במינכן יתחיל בהיקפים גדולים יותר - משנת 2025, ככל שההזמנות יגדלו.

היעד של מאן שאפתני. בשנת 2030, כל משאית מאן שנייה שתירשם באירופה אמורה להיות חשמלית. כדי שמאן תוכל להשיג מטרה זו, תשתית טעינה כלל ארצית היא תנאי הכרחי. לכן בהנהלת מאן קוראים להרחבה מואצת של נקודות טעינה של לפחות 4,000 מגה ואט בגרמניה ו-50,000 נקודות טעינה בעלות קיבולת גבוהה ומגה ואט באירופה עד 2030.

דגמים eTGX ו-eTGS החדשים של מאן מוצעים בגרסאות רבות של תומך ובתצורה של משאית רגילה, במגוון רחב של בסיסי גלגלים מ-375 ס"מ, עם קיבולת סוללה מלאה. למהנדסי מאן היה ברור מלכתחילה שהמעבר הארצי לאקטרומוביליות יצליח רק אם eTruck החדש לא יהיה נחות בשום אופן ממשאית דיזל מקבילה מבחינת פרקטיות והתאמה ליישום, אבל מעל הכול, מבחינת יכולתו לתפקד באופן יעיל ואמין, בשילוב מגוון רחב של אפשרויות להתקנת מרכבים.

חשוב לא פחות הוא שלב הייעוץ לפני הרכישה כבסיס חיוני לשימוש מוצלח.

צוות MAN Transport Solutions כבר מכין את הקרקע להכנת חברות התובלה לעידן חדש זה, כי גם בצד המשתמש נחוצה טרנספורמציה בדרך ל-eTruck. כאן נכנס לתמונה ייעוץ eMobility 360 מעלות. מלבד ייעוץ לגבי רכבים מתאימים, יש התחשבות בתנאי תפעול ספציפיים כגון שלבי תפעול, ייעול עלויות, ניתוח מסלולים ואופטימיזציה של צי, ובתוך כך ייעוץ לגבי תשתית הטעינה. תמיכה נוספת מסופקת על ידי כלים דיגיטליים כגון MAN eReadyCheck החדש, העוזר למשתמש לבדוק כיצד אפשר לבצע מסלולי משלוח.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן