מגה וואט
חדשות
חשמליות כבדות
לעמוד קודם

למאן צבר הזמנות למשאיות החשמליות

10/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

דגם eTruck של מאן זוכה להצלחה גבוהה. נראה שהדגם החדש, שהוא המשאית החשמלית הראשונה שתוכננה ויוצרה אי פעם על ידי חטיבת המשאיות של מאן, הולכת להיות הצלחה. על פי הנתונים שפרסם היצרן הגרמני, התקבלו 700 הזמנות לדגמים eTGX ו-eTGS, וסדרת Limited Edition (תצורה חשמלית מיוחדת, המיוצרת במספר מוגבל של יחידות) לשנת הדגם 2024 כבר כמעט אזלה.

מאן מדווחת שמרבית ההזמנות הן לייצור בקנה מידה גדול. הייצור ההמוני יתחיל במפעל מאן במינכן רק בשנת 2025. לדגמים החשמליים החדשים שונות רבה בתצורת הסוללה, עם בחירה בין שלוש עד שש ערכות סוללות. המשמעות היא שאפשר לבחור את תצורת הרכב האופטימלית מבחינת טווח, מטען וזמן טעינה לכל מאפיין יישום.

יתרה מזו, עם שש ערכות סוללות, שתיים מהן מותקנות מתחת לתא הנהג ועד ארבע נוספות בצד מסגרת הרכב, ל-eTGX ו-eTGS קיבולת סוללה של עד 480 קוט"ש לטווחים יומיים של עד 800 ק"מ. המשאיות גם מותאמות לתקן CCS עם עד 375 קילוואט. מאן מציעה את תקן הטעינה של מגה ואט (MCS) החזק, המאפשר תוספת כוח ניכרת בטעינת ביניים מהירה במהלך הפסקות נסיעה.

התוכנית של מאן היא שמחצית מכל המשאיות שיימסרו באירופה יונעו בחשמל עד שנת 2030. אלכסנדר ולסקמפ, מנכ"ל מאן, מסר שהמשאיות זכו להצלחה הודות לתפיסת הסוללה הייחודית, המודולרית, המציעה פשרה נכונה בין טווח למטען לכל יישום, והמאפשרת את כל הסוגים של מבני העל הנפוצים.

הרכבים החשמליים, המתאימים לתובלת מטענים בכביש, נמצאים כבר בכבישים, ויגיעו ללקוחות הראשונים בשלהי השנה. עם זאת הדגיש מנכ"ל מאן שכולם זקוקים בדחיפות לתשתית הטעינה הציבורית הנכונה כדי שתחבורת מטענים נקייה תוכל לתפוס תאוצה והלקוחות לא יתאכזבו מהאופוריה הראשונית. מנכ"ל מאן הזכיר שמאן, מקבוצת TRATON, כבר מעורבת במיזם Milence שבו שותפות גם וולוו ומרצדס. המיזם נועד להקים לפחות 1,700 נקודות טעינה בעלות ביצועים גבוהים לכלי רכב מסחריים ברחבי אירופה. עם זאת אנחנו צריכים לפחות 50,000 נקודות טעינה באירופה עד 2030 כדי לבצע מעבר עקבי לתובלה חשמלית נקייה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן