מגה וואט
חדשות
חשמליות כבדות
לעמוד קודם

מבחן שטח למרצדס אקטרוס חשמלית עם גרור

08/09/2022
זמן קריאה: 2 דק'

במרצדס בחנו לאחרונה את eTruck החדשה, תוך שיתוף פעולה מעשי עם חברת התובלה שמיץ' לוגיסטיק (Schmitt Logistik). סטפן מאייר, ראש מחלקת הבדיקות במרצדס, ציין ששילוב לקוחות בשלב מוקדם הוא חלק בלתי נפרד מפיתוח הרכבים של החברה. מסיבה זו הצוות של מרצדס תומך בשלב המעשי של בדיקת ה-eActros בחברת התובלה מאז 2019.

הייצור הסדרתי הושק באוקטובר אשתקד. עתה מרצדס מרחיבה בהדרגה את מגוון היישומים של eActros, והם נבחנים במסלולים הרריים לא פשוטים בדרום גרמניה.

בשילוב עם הגרור, המשאית החשמלית מציעה כעת לא רק משקל כולל גבוה יותר של 40 טונות, אלא גם נפח הובלה גדול הרבה יותר. המשמעות היא שאפשר להוביל פי שניים מטען באותן נסיעות. ריינר שמיט, שותף מנהל בחברת התובלה שמיץ', טוען ששילוב של משאית וגרור הוא אידיאלי למשימות התובלה של החברה.

על פי החקיקה, כדי לגרור גרורים שמשקלם יותר מ-10 טונות, המשאית הגוררת חייבת לכלול מערכת בלימה רציפה. ב-eActros מערכת הבלמים הרציפה הזו מסופקת על ידי בלם נגרר (High Power Brake Resistor, או HPR) לרכבים חשמליים עם סוללות.

 

 

בחברת התובלה בחרו במשאית עם שלושה סרנים eActros(6x2), המיועדת לתפעול עם גרור. הרכב מצויד בסרן מרכזי מתוצרת רוקינגר. לגרור הנלווה ציר מרכזי עם מרכב וילון של Junge. האורך הפנימי הוא 7,280 מ"מ, ומשקל ברוטו מותר - 18 טונות.

הסוללות של eActros כוללות שלושה מארזי סוללות (eActros 300) או ארבע חבילות סוללות (eActros 400), שלכל אחת מהן קיבולת מותקנת של 112 קילוואט-שעה וקיבולת שימושית של כ-97 קילוואט-שעה. עם ארבע ערכות סוללות, טווח הנסיעה של המשאית מגיע ל-400 ק"מ.

החלק המרכזי הטכנולוגי הוא יחידת ההנעה - סרן קשיח חשמלי עם שני מנועים חשמליים משולבים ותיבת הילוכים דו-שלבית. שני המנועים מקוררים בנוזלים, מייצרים תפוקה רציפה של 330 קילוואט ובעלי ביצועים מעולים של 400 קילוואט. לנהג מסייעת מערכת ראייה טופוגרפית.

מערכת הבקרה האנרגטית של המשאית יכולה לשחזר אנרגיה חשמלית באמצעות אגירת אנרגיה חוזרת (בירידה ועצירה). האנרגיה הנרכשת בעת בלימה מוחזרת לסוללות של ה-eActros, ולאחר מכן זמינה שוב לנהיגה. אפשר לטעון את ה-eActros עם עד 160 קילוואט: שלוש ערכות סוללות מצריכות קצת יותר משעה כדי להיטען בין 20 ל-80 אחוזים בתחנת טעינה מהירה DC ​​סטנדרטית, המייצרת זרם טעינה של 400 אמפר.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן