מגה וואט
חדשות
חשמליות כבדות
לעמוד קודם

מרצדס: מבחן למשאית החשמלית בקור קיצוני

02/05/2023
זמן קריאה: 2 דק'

מהנדסי הפיתוח בחטיבת המשאיות של מרצדס בדקו לאחרונה את המוכנות התפעולית של דגם eActros LongHaul (אקטרוס חשמלית שמיועדת לתובלה ארוכת טווח), כיחידת תומך בתנאים קיצוניים, בטמפרטורות של עד מינוס 25 מעלות צלזיוס. הבדיקות התמקדו בהשפעות של קור קיצוני על הטיפול במשאית, ארגונומיה ונוחות. נבחנו גם קריטריונים כגון מאפייני ההתנעה והגנה על רכיבי ההינע החשמלי מפני טמפרטורות נמוכות, ניהול תרמי, תכונות הטעינה וחוסנם של החיישנים.

מבחני חורף הכרחיים גם לכלי רכב רגילים בייצור סדרתי, כגון אקטרוס דיזל הקונבנציונלי, לצורך אופטימיזציה נוספת של פונקציות ומערכות.

במרצדס טוענים שבדיקת מגוון הדגמים בתנאי חורף קיצוניים היא חלק חיוני בפיתוח הרכב. חברות התובלה חייבות לסמוך על המשאיות החשמליות בכל עת בשנה, בדיוק כפי שהם רגילים לה מכל כלי הרכב האחרים. המשאית חייבת לתפקד היטב גם בתנאי מזג אוויר קשים כגון קור, קרח ושלג, ועל הרכבים לבצע את עבודתם מהימנה. לשם כך מבחני החורף של מרצדס התקיימו השנה באזור רובניימי בפינלנד.

בתום המבחן נקבע שהמשאיות הוכיחו את עצמן כבעלות סיבולת גבוהה. במבחן נכללו רכבים ממגוון סדרות ודגמים, כולל אבות טיפוס של אקטרוס החשמלי. צוות הפיתוח והבדיקה בדק במשך שישה שבועות דגמים אחדים כדי לגזור אמצעים אפשריים לאופטימיזציה נוספת.

מהנדסי מרצדס בחנו מקרוב את כל הפונקציות והמערכות של הרכבים בשימוש מעשי, כגון תמיכה בעת החלפת נתיב (חלק ממערכת הסיוע Active Sideguard Assist) והנחיית נתיב אקטיבית (עם מערכת Active Drive Assist). מכיוון שהיה צריך לחצות מספר גבולות לאומיים, התאפשר למדוד את ההשפעה של סימון נתיבים ספציפי למדינה, תמרורים ונתוני מפה דיגיטלית, על ביצועי מערכות הסיוע המותקנות במשאיות. בדיקת המשאיות לאורך היום גם אפשרה להעריך היבטים כגון נוחות מושב הנהג.

המומחים הקדישו תשומת לב לתכונות הסוללה ולמערכת ההנעה החשמלית באתר בתנאי מזג אוויר קשים. נבדקו מאפייני התנעה והגנה על רכיבי ההינע החשמלי בטמפרטורות נמוכות, תוכנות וממשקים. מערכות ניהול תרמיות ואנרגיה עברו בדיקות אינטנסיביות. אלה גם אלה מבטיחים שמערכת ההנעה ותא הנהג נשלטים אפילו בטמפרטורות נמוכות.

 

 

לדוגמה, בבדיקות נמצא שאקטרוס החשמלי מחמם בדרך כלל את תא הנהג מהר יותר ממשאית דיזל הודות למעגל חימום קטן יותר עם תפוקה גבוהה. עם זאת, מכיוון שהאנרגיה לשם כך נלקחת מהסוללות המותקנות ברכב והטווח מצטמצם, רצוי לבצע מיזוג מוקדם כביכול של המשאית החשמלית בתחנת טעינה. לאחר מיזוג מוקדם, האקטרוס החשמלי מאבד פחות טווח אפילו בטמפרטורות נמוכות במיוחד.

מבחן החורף כלל גם מבחנים רבים על תכונות נהיגה ובלימה על משטחים בעלי רמות אחיזה מגוונות והשפעה של נהיגה על גבי רפש, למשל, על יעילות החיישנים של מערכות סיוע לנהג. נבדק גם כיצד מערכת יציבות הנתמך יכולה להפחית את הסיכון להחלקת תומך-נתמך בפניות.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן