מגה וואט
חדשות
חשמליות מגהדו
לעמוד קודם

אופנוע הספורט החשמלי של אולה

04/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת אולה (Ola Electric) ההודית ידעה עליות ומורדות מאז שהציגה את הקטנוע החשמלי S1. בהתחלה היא יצרה עניין גדול בתחום עם עיצוב עתידני, מסכי מגע, שליטה באפליקציה וטעינה מהירה במחיר נגיש. אך בהמשך הגיעו תקלות אמינות, ריקולים ושירות לקוחות מקרטע לצד השקעות ענק במפעלי ייצור וטכנולוגיה.

מהלך מפתיע לאופנועים

למרות המשבר התדמיתי, אולה חשפה ארבעה קונספטים לאופנועים, בהם קרוזר (כביש), אופנוע שטח, דגם ספורטיבי "ערום" מתקדם ודגם אחד שמשך את מרב תשומת הלב: דיימונד הד (Diamondhead), אופנוע ספורט חשמלי עתידני. בניגוד לקטנועי S1 המיועדים לשוק המקומי ולרוכב ה"פשוט", דיימונד הד הוצג עם עיצוב חד ומרובה זוויות חדות, חזית אגרסיבית וחזות המזכירה ספינת חלל.

לפי הצהרות החברה, האופנוע צפוי לצאת לשוק ב־2027 כשהוא מצויד בסוללה שפותחה במפעל הבית ובמנוע חשמלי ללא שימוש במתכות נדירות. השלדה אמורה להיות קלת משקל הודות לשימוש באלומיניום, מגנזיום וסיבי פחמן. מבחינת ביצועים, החברה מבטיחה תאוצה מאפס ל־100 קמ"ש בתוך שתי שניות בלבד - נתון שממקם אותו במרכז קטגוריית הסופר־בייק.

תחרות גלובלית

אם החברה תעמוד בהבטחותיה, אופנוע דיימונד הד יתמודד עם דגמים מובילים כגון Energica Ego+ RS האיטלקי שמייצר 171 כוחות סוס, מגיע למהירות מרבית של 240 קמ"ש ומספק טווח רכיבה בסביבה עירונית של עד 420 ק"מ, ו־Zero SR/S האמריקני שמגיע למהירות של 200 קמ"ש עם סוללה של 17.3 קילוואט־שעות. כדי להתחרות בהם, חברת אולה תצטרך ככל הנראה לספק נתונים של 150 עד 170 כ"ס וסוללה בסדר גודל של 20 קוט"ש.

השאלה שנותרה פתוחה היא עד כמה דגם הייצור יהיה נאמן לעיצוב הקונספט. בדרך כלל דרישות הנדסה ותקינה מביאות לפשרות בעיצוב ולפחות "מדע בדיוני". עם זאת גם גרסה מרוסנת יותר עשויה להפוך את Diamondhead לאופנוע החשמלי הראשון מתוצרת הודו שמסוגל להתחרות ברמה עולמית.

לאולה יש שאיפות גדולות אך גם עבר רצוף הבטחות שלא תמיד קוימו. האם ב־2027 נראה סופרבייק חשמלי פורץ דרך או גל נוסף של הבטחות סתמיות? התשובה עדיין רחוקה, אבל ברור שהסיפור מסקרן וכדאי לעקוב אחריו.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
Ola Diamondhead
בטעינה...
כותרת
תוכן