מגה וואט
חדשות
חשמליות מגהדו
לעמוד קודם

קייק מתחילה תהליך פשיטת רגל

18/02/2024
זמן קריאה: 1 דק'

מיזם האופנועים החשמליים השוודי קייק (Cake) חווה תקופה קשה. בחודש ינואר הודיעה הנהלת הבטיחות בדרכים של ארצות הברית (NHTSA) על ריקול של אופנועים של החברה בעקבות תקלה אפשרית בתאי הטעינה של הסוללות. כשקריאת השירות התפרסמה, בקייק הבטיחו להחליף את הסוללות התקולות ללא תמורה לכל לקוח. למרות שעדיין מוקדם לקבוע שהתוכנית של קייק תיכשל, מצבה הנוכחי לא נותן סיבות לאופטימיות.

באחד בפברואר הודיעו כלי תקשורת שוודים שמתמקדים בחדשות עסקים, כי מיזם קייק נמצא בתהליך של פשיטת רגל. נראה שמספר גורמים הביאו להחלטה. מנכ"ל המיזם סטפן איטרבורן (Stefan Ytterborn) אמר בריאיון לעיתון הפיננסי דאגנס אינדוסטרי (Dagens Industri), כי ישנם כמה סיבות וגורמים ש"חברו לתמונה רחבה אחת". המכה המהותית ביותר שקייק ספגה כחברה היא כישלון מוחלט במשא ומתן מול משקיעים פוטנציאלים. לפי פרסומים בכלי תקשורת אחרים, קייק לא מצליחה לשלם משכורות ליותר ממאה עובדים.

בקייק תכננו למכור את האופנועים דרך חנות האינטרנט הרשמית. לקוחות פוטנציאלים לא התעניינו ברכישת אופנועים דרך אתר ברשת, בלי אופציה לרכיבת מבחן. איטרבורן מסביר שאחת הסיבות לכישלון הפיננסי והטכנולוגי של קייק היא חוסר הבנה ש"אנשים לא ירצו לשלם כמעט 4,000 דולר על חתול בשק - כלי רכיבה שהם מעולם לא ניסו."

המיזם הצליח לעורר סקרנות בקרב רוכבים וחובבי אופנועים. בהתחלה הצליחה קייק למכור כ-6,000 כלים. לפי התכנון הכלכלי שלה, החברה הייתה אמורה להגיע למחזור כלכלי חיובי רק ממכירות של 7,000 עד 10,000 כלי רכב בשנה. מספרים אלו לא נראים ריאליים בשלב זה.

חיפוש במאגרים של משרד הרישוי השוודי מעלה תוצאות שלפיהן תהליך פשיטת הרגל של קייק החל בתחילת חודש פברואר. קייק עדיין לא הכריזה רשמית על הפסקת פעילות. נכון למועד כתיבת שורות אלו, המיזם לא סיפק הסבר רשמי לגבי התהליכים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן