מגה וואט
כתבות
מגה משפט וואט
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: מידע על טווח הנסיעה בטסלה

28/08/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד TESLA האמריקנית, יצרנית של רכבים חשמליים, ונציגתה בארץ חברת טסלה מוטורס ישראל. נטען לפרסום מידע כוזב הנוגע לטווח הנסיעה של רכביה לאחר סיום הטענת הסוללה של הרכב ועד שיהיה צורך לטעון אותה מחדש.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נאמר, כי מאחר שזמני הטעינה של רכבים חשמליים ארוכים יחסית לתדלוק רגיל ובשל פריסת עמדות הטעינה שעדיין רחוקה מלהספיק, טווח הנסיעה הוא על פי מחקרים הפרמטר החשוב והמהותי ביותר בכל התלבטות קנייה של רכב חשמלי. עקב כך היה אפשר לצפות מטסלה לפרסם מידע מלא ואמיתי על אודות נתון זה בטרם רכישת הרכב, ובכל פרסום שלה, כדי לאפשר לצרכנים להעריך ולהבין את מאפייני הרכב בטרם רכישתו.

הדברים חלים ביתר שאת עת רכישת רכבי טסלה נעשית אך ורק באתר האינטרנט שמפעילה טסלה, לפיכך המצגים המופיעים באתר באשר לרכביה, הם המצגים שעליהם מסתמך הצרכן בבואו להתקשר בעסקה עם טסלה, באופן המחייב אותה ואת נציגתה בישראל למסור כל מידע מהותי הנוגע למוצר הנמכר ולמסור מידע נכון ומדויק.

אלא שהלכה למעשה המידע שמוסרות ומפרסמות טסלה ונציגתה בארץ מטעה ממש, וכך הן מסתירות באופן מכוון ושיטתי מידע מהותי הנוגע לטווח הנסיעה האמיתי של הרכבים. זאת כדי להציג עצמן באופן מלאכותי כבעלות "יתרון" על פני מתחרותיהן ולהפיק רווחים על חשבון הצרכנים, תוך ניצול פערי המידע והכוחות בין הצדדים.

לטענת המבקשים, יובל שפלר תושב ר"ג ויצחק בן לולו תושב ת"א, שרכשו רכבי טסלה, מדובר במקרה חמור מאין כמוהו של אי גילוי מידע מהותי, הטעיה והסתרה, אשר מנעו ומונעים מן הצרכנים לקבל החלטה מושכלת אם להתקשר בעסקה ולבצע את הרכישה במחיר שהוצע להם.

בבקשה נאמר, כי עובדות אלו התגלו לאחרונה בדו"ח שפרסם אתר רויטרס המפרט את הדרכים שבהן מגדילה טסלה באופן מלאכותי את טווחי כלי הרכב שלה, וכן בעקבות הליכים משפטיים שננקטו נגד טסלה בעניין זה. בבקשה מצוין, כי בשנתיים וחצי שחלפו מאז החלה טסלה במכירת רכביה החשמליים בישראל, היא מכרה כ-15,500 רכבים.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן