מגה וואט
כתבות
מגה משפט וואט
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: קניית רכב חדש כעבור 3 שנים

07/02/2024
זמן קריאה: 2 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת אוריון מוביליטי מת"א, המתמחה בשיווק ומכירה של רכבי GAC חשמליים ומתן שירות לרכבים, והמפעילה מרכזי שירות בת"א ובחיפה, ונגד בעלת השליטה בה, חברת יוניון השקעות ופיתוח. שתי החברות נמנות עם קבוצת יוניון המייבאת את הרכבים טיוטה ולקסוס. נטען כי אוריון מוביליטי מעידה על עצמה כי "תספק את השירות והמוצר הטובים והחדשניים ביותר ללקוחותיה, תציע מגוון פתרונות חשמליים מתקדמים ותפעל לחיזוק מותג GAC בישראל."

לדברי המבקשים, צביקה שטיין מת"א וישי פורת מנתניה, עניינה של בקשת האישור פשוטה בתכלית. בשנת 2020 ניסתה אוריון מוביליטי להחדיר לשוק הרכב הישראלי מכונית חשמלית חדשה של יצרנית חדשה, רכב מדגם GE3 של היצרנית הסינית GAC, ובמסגרת זו הבטיחה הרים וגבעות למתעניינים ברכישת הרכב. בין השאר הבטיחה, כי קבוצת טיוטה עומדת מאחורי היבוא, כי יגיעו לישראל אלפי רכבים מהדגם וכי הרכבים יטופלו בהתאם לתקן מתקדם.

בבקשת האישור שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נאמר, כי אחת ההבטחות המרכזיות של אוריון מוביליטי למתעניינים ברכישת הרכב מדגם GE3 הייתה התחייבות כי לאחר 3 שנות שימוש ברכב, יתאפשר לרוכשים לרכוש רכב חדש, תוך התחייבות להפחית ממחירו של הרכב החדש את מחיר המחירון של הרכב כפי שהוא יהיה קבוע באותה עת.

במקרה של הרכב האמור, שהוא רכב חשמלי אשר הגיע לראשונה לישראל על ידי יבואנית חדשה, התחייבות זו היא גורם בעל משמעות ומכריע בעבור אדם השוקל לרכוש את הרכב. זאת מאחר שהיא משמשת בטוחה נגד סיכונים העלולים להתרחש בעת קניית רכב חשמלי הנמכר לראשונה בישראל, ובין היתר הסיכון כי שיווקו לא יצלח והקונים יישארו עם רכב ללא שוק קנייה יד שנייה, דהיינו רכב חסר כל ערך אמיתי.

בבקשה נטען, כי בחלוף 3 שנים ממועד רכישת הרכב, כאשר פנו הרוכשים לחברת אוריון מוביליטי בדרישה למימוש התחייבותה האמורה, החלה החברה להערים קשיים תוך הפרת התחייבותה, וסירבה להפחית מעלות הרכב החדש את מלוא מחיר המחירון כפי שהיה קבוע באותה העת. כל שהסכימה אוריון מוביליטי היה להפחית סכום הנמוך ב-12% ממחיר המחירון (פער של יותר מ-10,000 ש"ח), תוך ניצול היעדר אלטרנטיבה לרוכשים למכור את רכביהם.

בבקשה נאמר, כי התנהלותה האמורה של אוריון מוביליטי חמורה במיוחד מאחר שהיא כשלה בניסיונה להחדיר את רכבי GAC מדגם GE3 לשוק הישראלי, ובחלוף זמן קצר לאחר שהחלה בחודש פברואר 2020 למכור את הרכבים האלו בישראל, היא הודיעה על הפסקת המכירה - בחודש יוני 2021 - לאחר מכירה של יותר מ-300 רכבים.

לדברי המבקשים, אוריון מוביליטי פגעה קשות במחיר המחירון של הרכב האמור מאחר שהתנערה מהתחייבותה שלפיה לאחר 3 שנים יתאפשר לקבל מחיר מחירון בעבור הרכב בשדרוג לרכב חדש, ומאחר שביקשה להפחית 12% ממחיר המחירון, שהיה נמוך מלכתחילה, בשל כישלונה לשווק את הרכבים.

בית המשפט מתבקש להורות לחברת אוריון מוביליטי לקיים את התחייבותה לרכישת הרכבים האמורים במחיר מחירון ולפצות את הרוכשים בגין הנזקים שנגרמו להם עקב הפרת התחייבותה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן