מגה וואט
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

ZF מפתחת מאריך טווח לרכב חשמלי

11/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

אחת הסוגיות הבעייתיות ביותר בהחלטה לעבור להנעה חשמלית טהורה קשורה לטווח הנסיעה המוגבל שמאפשרות הסוללות החשמליות. בקבוצת ZF החליטו להתמודד עם הבעיה באמצעות פיתוח של מאריך טווח (Range Extender) - גנרטור המופעל על ידי מנוע בעירה שמחובר למנוע חשמלי ומייצר אנרגיה לסוללת הרכב. ZF מציגה כעת את הדור החדש של טכנולוגיה זו, שייכנס לייצור סדרתי בשנת 2026.

אוטמר שרר, סגן נשיא למחקר ופיתוח טכנולוגיית הנעה חשמלית ב־ZF, טוען: "למרות שטווח הנסיעה החשמלי לחלוטין של הרכבים גדל בהרבה, חרדת הטווח עדיין משפיעה על מגוון רחב של קונים בבחירת הרכב הבא שלהם." לדבריו, מאריכי הטווח מייצגים אלטרנטיבה אמיתית לסוללות גדולות יותר, ולכן יקרות יותר, או למכוניות היברידיות נטענות.

עם מאריכי טווח, מנוע בעירה מחובר למנוע חשמלי שמייצר חשמל לסוללת הרכב ברגע שמצב הטעינה יורד מתחת לסף מסוים. כפי שמרמז השם, מדובר באמצעי המגדיל את הטווח שאפשר להניע באמצעות חשמל בלבד. יתרון נוסף על פני רכבי PHEV או מנועי בעירה קונוונציונליים הוא שיחידת מאריך הטווח פועלת תמיד בטווח הביצועים האידיאלי, המבטיח תצרוכת דלק ופליטות CO₂ נמוכות יותר.

ל־ZF כבר יש טכנולוגיית מאריך טווח המיוצרת בכמויות גדולות, וכעת מהנדסי החברה עובדים על הדור הבא: מאריך הטווח החשמלי (eRE) ומאריך הטווח החשמלי פלוס (eRE+). לשני הדגמים עיצובים משולבים והם גמישים מבחינת ביצועים, ארכיטקטורת E/E, מתח עבודה של 400V או 800V וסוגי מוליכים למחצה.

מערכת eRE משלבת מנוע חשמלי עם ממיר משולב, תוכנה ייעודית ומערכת הילוכים פלנטרית. גרסת eRE+ כוללת גם מצמד חכם ודיפרנציאל, לפיכך אפשר להשתמש בה הן כגנרטור זרם והן כהנעה משנית וכך לחסוך ליצרנים את הצורך לפתח רכיב נפרד. שני הדגמים ניתנים לשדרוג ביצועים, עם תפוקה של 70 עד 110 קילוואט (eRE) או 70 עד 150 קילוואט (eRE+).

ב־ZF מציינים, כי הביקוש הגובר למאריכי טווח מלמד שהפוטנציאל של טכנולוגיה זו רחוק מלהיות ממוצה, במיוחד בעבור פלטפורמות רכב שכבר מתוכננות להנעה חשמלית בלבד.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן