מגה וואט
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

לפיג'ו טכנולוגיית תלת-ממד לעיצוב פנים הרכב

05/07/2023
זמן קריאה: 2 דק'

סטרטסיס, מובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים הודיעה, כי פיג'ו, יצרנית הרכב העולמית, שילבה את טכנולוגיית Dfashion3™ החדשנית שלה בעיצוב הפנים של רכב הקונספט החדש שלה Inception, והשיגה רמת רזולוציה ועיצוב מתקדם שלא היו אפשריים בשיטות העיצוב המסורתיות.

סטרטסיס היא חברה ישראלית הנסחרת בנאסד"ק, ממובילות שוק ההדפסות בתלת-ממד העולמי. מלבד תחום הרכב היא פועלת בתחומים מגוונים כגון חלל ותעופה, מוצרי צריכה, שירותים מתקדמים בתחום הרפואי, אופנה וחינוך.

רכב הקונספט Inception מבשר על עידן חדש במותג פיג'ו ומגלם את החזון שלו לכלי רכב חשמליים עתידיים. הקונספט הוא המניפסט העיצובי הראשון של החברה, אשר מייצג שינוי גדול למותג. מבחינת החברה, עיצוב הפנים הוא מהפכה של ממש, הכוללת חומרים מתקדמים המיוצרים אך ורק באמצעות מדפסות J850™ 3D TechStyle™ של סטרטסיס.

 

 

פנים הרכב בקונספט Inception מותאם לארכיטקטורת העיצוב החדשה של פיג'ו לכלי רכב חשמליים. קוקפיט מינימליסטי נועד להמציא מחדש את החוויה לנהג. המושבים מרופדים בקטיפה שעשויה 100% פוליאסטר ממוחזר. הקטיפה גולשת מהמושבים לרצפה, ועליה דפוסי תלת-ממד שנוצרו בטכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית של סטרטסיס.

מוד רונדוט, מעצבת תעשייתית CMF בצוות העיצוב המתקדם בפיג'ו, אמרה: "המטרה שלנו במושבים החדשים של רכב הקונספט Inception הייתה למצוא שימוש חדש ומודרני לקטיפה, תוך שדרוג העיצוב על ידי הארכתו של החומר ועיצובו באופן שישמש גם כשטיח רצפה בעל השפעה ויזואלית."

לפי רונדוט, בדרך כלל צריך לטפל בחלל הרצפה עם שכבת מגן, ואילו תפיסת Inception משתמשת בהדפסת תלת-ממד ישירה על גבי הטקסטיל. התוצאה היא התלכדות ייחודית של פונקציונליות, מרקם ואסתטיקה. רונדוט מאמינה שאת התוצאה הזו אי אפשר להשיג עם טכנולוגיות אחרות.

"למרות שיש לנו גישה לעיצובים שטוחים למדי שאפשר להשיג בשיטות עיצוב ועיטור עדכניות, בעזרת השיטות האלה אי אפשר להשיג עובי וגובה. זו הסיבה שפנינו לסטרטסיס. הודות לטכנולוגיית Dfashion3 הבלעדית של החברה, יכולנו להדפיס בתלת-ממד ישירות על החומר הגמיש. לעיתים קרובות יש פער בין מה שאנחנו מדמיינים למה שאנחנו יכולים להשיג, לפיכך היה די קסום לראות את הרעיון שלנו מתגשם בדיוק לפי החזון והציפיות ובאיכות ביצוע יוצאת דופן", אמרה רונדוט.

סוגייה בסיסית בתפיסת ה-Inception נועדה למצות את הקשר בין חומרים לאור, מה שחייב את צוות העיצוב המתקדם של פיג'ו להשתמש בחומרים שיתאימו למראה הספציפי של הרכב ויגלמו את חזון המותג לכלי רכב חשמליים עתידיים.

 

 

כדי להעצים את המעבר לארכיטקטורת פנים חדשה, צוות המעצבים של פיג'ו עבד עם אפקטים על חומרים אחדים, ומכאן הבחירה בקטיפה בצבעים מתכתיים יותר, שעוצבו כך שוויזואלית ישחקו עם האור וייצרו אווירה עתידנית יותר, עם שימוש במדפסת 3DTechStyle J850 כדי ליצור מיקרו-ארכיטקטורות מרהיבות שקופות למחצה.

"הדפסה בתלת-ממד אפשרה לנו לעדכן, לשנות ולהדפיס מחדש קבצים בקלות רבה, וחשובות גם העמידות והיעילות שלה. כטכנולוגיה, היא לא מצריכה תבניות, וזה באמת מהפכני מבחינת התעשייה", אומרת רונדוט.

 

לצפייה בסרטון של Maud Rondot, מסבירה על הפרויקט, לחצו כאן.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן