מגה וואט
מדורים
ציוד ואביזרים
לעמוד קודם

שמיכה נגד שריפות

11/03/2025
זמן קריאה: 1 דק'

ככל שרכבים חשמליים מתקדמים ונעשים יותר ויותר פופולריים, חשוב לצייד את המוסך בכל האביזרים והמערכות שיעזרו לתחזק ולתקן אותם.

בניגוד לסטיגמה כי מקרי התלקחות של מכוניות חשמליות הם דבר שגרתי יותר ממקרי שריפות והתלקחויות הקשורות לרכבים עם מנועי בעירה פנימית רגילים, ההיפך הוא הנכון. עם זאת שריפות של רכבים חשמליים הרבה יותר מסוכנות ומזיקות. הם נשרפים מהר יותר, בלהבות הרבה יותר גדולות, ונוצרים גזים ופליטות רעילות במשך שעות. שריפות והתלקחויות של מנועי בעירה פנימית פחות מסוכנים מאלו של סוללות ומנועים חשמליים. כשסוללה חשמלית נשרפת, האש עלולה להידלק שוב גם אחרי כמה שעות באופן ספונטני.

קשה מאוד לכבות רכב חשמלי שנשרף בגלל בריחות חום (בריחה תרמית). במקרים כאלו, תא הסוללה שנפגע ומתלקח גורם נזק בלתי הפיך לתא השכן. במקרה שהתאים של המצברים או הסוללות מתלקחים, המצב מונע גישה למקור ההתלקחות.

שמיכות נגד שריפות יעילות לא רק נגד התלקחויות נקודתיות. טכנולוגיות בטיחות וחומרים עמידים מודרניים מאפשרים לייצר שמיכות שיתמודדו עם שריפות גדולות. לשמיכות עמידות לאש יש עיקרון פיזי פשוט: הן חוסמות את הגישה של חמצן, וכך מונעות מהלהבות להתפשט.

מיזם ברידג'היל (Bridgehill) שבסיסו בעיירה לארביק (Larvik) שבנורווגיה, מתמקד בייצור ופיתוח של שמיכות וכיסויים עמידים לאש כפתרון שימושי לכיבוי שריפות. השמיכה מיוצרת משילוב חומרים עמידים כגון פירוקסין או גרפיט. שכבת ציפוי מפולימר עוזרת לשמיכה לעמוד בחום קיצוני של עד 2,500 מעלות צלזיוס. השמיכות של ברידג'היל מיוצרות עם ידיות נשיאה נוחות. ברגע שהאש נרגעת, יש להשאיר את שמיכה על הרכב ולהמתין לכוחות כיבוי ולהדרכה מקצועית.

כל השמיכות של ברידג'היל מבוססות על טכנולוגיה דומה. הן פועלות בהצלחה נגד שריפות בכל מיני סדרי גודל, בין שהשריפה נבעה מהתקלחות של סוללת ליתיום ניידת ובין שמקורה במצברים גדולים של רכבים חשמליים. שמיכת הכיבוי החדשה ביותר בסדרת הדגמים היא Car Pro X שמתוכננת בשביל לשרוד שריפות בטמפרטורות גבוהות במיוחד ולשמש עד 30 מקרים של שריפות.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן