מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 02
לעמוד קודם

אירוע קנשיקי של טויוטה

12/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

לאחרונה התקיים בבריסל שבבלגיה כנס קנשינקי של טויוטה לתקשורת. במסגרתו הציגה Toyota Motor אירופה (TME) עדכונים אחרונים באסטרטגיה העסקית שלה, שיתפה בחזון החברה והציגה מוצרים חדשים וחידושים טכנולוגיים.

מנהלי טויוטה הציגו את אסטרטגיית החברה להגיע לנייטרליות פחמנית מהר ככל האפשר. לדבריהם, היעד יושג על ידי האצת החשמול ומגוון פתרונות הנעה יעילים להפחתת פליטות CO2 לכל הלקוחות. טויוטה הודיעה על מוכנותה להפחית פליטות CO2 ב-100% מכל כלי הרכב החדשים שיימכרו עד שנת 2035 במערב אירופה.

בשנים הקרובות טויוטה תציג מספר הולך וגדל של כלי רכב פרקטיים ושווים לכל נפש עם אפס פליטות (ZEVs). הראשון הוא bZ4X אשר יושק בקרוב. עד שנת 2030 תמהיל המכירות של כלי הרכב יהיה מורכב מ-50% לפחות רכבים עם אפס פליטות במערב אירופה.

גיל פראת, המדען הראשי ומנכ"ל מכון המחקר של טויוטה, הסביר כי בשל הגיוון הרב בשווקים ברחבי העולם, הדרך לנייטרליות פחמנית יעילה מבוססת על מגוון פתרונות הנעה. השוני בין השווקים נובע משלושה גורמי מפתח: אופיים של מקורות האנרגיה באזורים שונים, צורכי התחבורה של התושבים והצורך למקסם את החזר ההשקעה בפחמן כדי להבטיח שימוש אופטימלי בחומרי הגלם הנדירים הנדרשים לייצור הסוללות. לדבריו, "טויוטה מחויבת להעמיד לרשות לקוחותיה מיליוני כלי רכב חשמליים המונעים על ידי סוללה, אולם הדרך להפחית את רוב פליטות הפחמן נטו באופן עולמי היא להשתמש בכל פריט בארגז הכלים שלנו, ובכלל זה כלי רכב היברידיים-חשמליים, היברידיים-פלאג אין מונעי סוללה, וכלי רכב מונעי מימן, תוך מיטוב המספר היחסי של כל אחד מהם כדי לאפשר ניצול אופטימלי של מגבלות התשתית, דרישות הלקוחות בכל אזור אל מול ההיצע המוגבל ושיפור ביצועי הסוללות."

 

 

ג'רלד קילמן, סמנכ"ל המו"פ של טויוטה מוטור אירופה, סיפק פרטים נוספים על אסטרטגיית הסוללות שלה: "ייצור מסחרי התחיל עם סוללת ניקל מטאל הידריד (NiMh) דו-קוטבית הראשונה בעולם ושימוש בפחות מתכות יקרות. העלות של סוללה כזו נמוכה יותר וצפיפות ההספק שלה כפולה מזו של סוללת ניקל מטאל הידריד רגילה. באמצעות יישום שיטות דומות בסוללות ליתיום-יון וייעול נוסף בתצרוכת האנרגיה של הרכב, טויוטה מצפה להפחתה של 50% בעלות הסוללה בלי לפגוע בטווח הנסיעה במחצית השנייה של העשור הנוכחי."

סוללות מצב מוצק ישולבו תחילה בכלי רכב היברידיים-חשמליים ורק לאחר מכן בכלי רכב חשמליים, במטרה לשפר את ההספק, טווח הנסיעה וזמני הטעינה.

טויוטה מוטור אירופה צפויה לספק 1.07 מיליון מכוניות בשנת 2021 עם נתח שוק מוערך של 6.3% - שיא חדש וגידול של 880 אלף כלי רכב בהשוואה לשנת 2020. החברה מתכננת להגיע בשנת 2022 לשיא נוסף עם נתח שוק של 6.5% אחוז, היינו למכור כ-1.3 מיליון מכוניות.

טויוטה הכריזה בכנס כי בינואר 2022 תתחיל לייצר בבלגיה יחידת תא דלק מימן מדור שני.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן