מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 02
לעמוד קודם

טויוטה פועלת להפחתת פליטות פחמן דו-חמצני

22/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

אקיו טויודה, נשיא טויוטה העולמית (Toyota Motor Corporation), הציג לאחרונה (14 בדצמבר) לתקשורת המקומית בטוקיו שביפן ולתקשורת הבינלאומית חדשות הנוגעות לאסטרטגיית ניטרליות הפחמן של החברה. טויודה חשף את תוכניות החברה להציע 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד 2030. לפניכם חלקים עיקריים מדבריו.

עלינו להפחית את פליטות CO2 ככל האפשר, ובהקדם האפשרי. טויוטה רוצה להיערך עם כמה שיותר אפשרויות ניטרליות פחמן ללקוחות ברחבי העולם כדי לענות על כל הצרכים והמצבים בכל מדינה ואזור.

בטויוטה מחלקים את כל כלי הרכב המחושמלים לשתי קבוצות, לפי האנרגיה שהם צורכים: קבוצה של 'כלי רכב המפחיתים את פליטות הפחמן' - אם האנרגיה שמניעה כלי רכב אינה נקייה, השימוש ברכב המחושמל לא יביא לאפס פליטות CO2; קבוצה של 'כלי רכב ניטרליים בפחמן' - פועלים על אנרגיה נקייה ומשיגים אפס פליטות CO2 לאורך השימוש בהם.

מותג טויוטה מציע כעת יותר מ-100 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים, כלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) וכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק (מימן) ביותר מ-170 מדינות ואזורים.

 

 

למותג לקסוס יותר מ-30 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים וכלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) הנמכרים ביותר מ-90 מדינות ואזורים. הכוונה היא להרחיב את ההיצע של כלי רכב ניטרליים בפחמן על ידי הצעת קו מלא של כלי רכב חשמליים.

סך כל המכירות הגלובליות של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יגיע ל-3.5 מיליון עד 2030. בכוונת טויוטה להשיק 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030 כדי להגיע להיצע גלובלי מלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בפלחי השוק של מכוניות נוסעים ורכב מסחרי.

לקסוס שואפת להגיע לקו מלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בכל פלחי השוק עד שנת 2030, ולהגיע ל-100% מכירות של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה באירופה, בצפון אמריקה ובסין, בהיקף גלובלי של מיליון יחידות. כמו כן היא שואפת שכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהיו 100% מכלל מכירות הרכב העולמיות שלה ב-2035.

טויוטה מתכוונת להגדיל את ההשקעה בסוללות מ-1.5 טריליון ין שעליהם הכריזה בספטמבר לשני טריליון ין כדי לפתח סוללות מתקדמות יותר, איכותיות ובמחיר סביר יותר. במפעלי הייצור היא שואפת להשיג ניטרליות פחמן עד 2035 על ידי הפחתה של השימוש באנרגיה והרחבת השימוש בטכנולוגיות הנדסת ייצור חדשניות.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן