מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 02
לעמוד קודם

פרויקט מייבאך עם וירג'יל אבלו

12/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

וירג'יל אבלו שהיה מעצב פורץ דרך ואחד המשפיעים בדורו בתעשיית האופנה, מי שעמד מאחורי מותג אופנת הרחוב אוף וייט ומנהל קריאטיבי של קו הגברים במותג היוקרה לואי ויטון. הוא נפטר בנובמבר 2021 ממחלת הסרטן בהיותו רק בן 41. מרצדס בנץ שיתפה פעולה עם משפחתו של המעצב המנוח, ויחד יצרו מכונית תצוגה חשמלית שיתופית שנועדה לעורר השראה בדור הבא, תוך שהיא מטילה ספק בסטטוס קוו, ממש כפי שעשה אבלו בחייו.

ב-1 בדצמבר 2021, במקום אירוע עיתונאי אינטימי, פתחה מרצדס-בנץ את דלתות מוזיאון רובל והציגה את פרויקט מייבאך כתרומה למורשת העצומה של וירג'יל. מכונית התצוגה מרצדס-מייבאך מדגימה עיצוב עתידי שנולד עקב שיתוף פעולה מתמשך עם האמן-אדריכל-מנהל קריאטיבי-מעצב אופנה ופילנתרופ, אבלו. הדגם מונע על ידי תשוקה משותפת להעשיר את השיחה על עיצוב יוקרתי.

הדגם נבנה מאפס, ובשיתוף פעולה עם אבלו, בעודו בחיים. אבלו, בשיתוף עם גורדן וגנר, פירש את הזהות היוקרתית של מרצדס-מייבאך בשפה עיצובית חדשה, ודחק את גבולות הפונקציה, הסגנון והיצירתיות השיתופית של מותג אורבני מסורתי בתוך סביבת שטח מובהקת. התוצאה: מכונית כביש-שטח דו-מושבית חשמלית לחלוטין, עם גלגלי שטח גדולים וציוד נלווה ייחודי.

אבלו-וגנר זכה לחופש יצירתי מוחלט, ללא קשר לדרישות הייצור, ואפשר לצוותי התכנון להראות כיצד יכול להיראות העתיד של נסיעות חשמליות. אופי האקס פקטור של פרויקט מייבאך נובע לא רק מגודלו עוצר הנשימה - כמעט שישה מטרים אורכו - ומהמאפיינים, אלא בעיקר מהניגודים הייחודיים לו, מהאופן שבו אלמנטים עיצוביים אותנטיים של מרצדס-מייבאך משולבים בהרמוניה עם מוטיב עיצוב חדש של הרפתקאות חוץ (Outdoor Adventure). כוחו של אבלו הוא לא רק בעיצוב המוצר, אלא גם בשיחות ההשארה שהציתה עבודתו.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן