מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 03
לעמוד קודם

מאן: נסיעת מבחן לאוטובוס תיירותי חשמלי

05/07/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

עשרה ימים מחשמלים מאחוריו. דגם MAN Lion's City 12 E סיים לאחרונה נסיעת מבחן פומבית בשמונה ממדינות אירופה, במסע שהחל בעיר מינכן בגרמניה ואשר יעדו היה האי הירוק של אירלנד. האוטובוס העירוני החשמלי השתתף במבחן "האוטובוס הבינלאומי 2022" שהתקיים בעיר לימריק.

בדרך היו כמובן עצירות ביניים. העצירות היו בערים אינסברוק, סנט מוריץ, ציריך, שטרסבורג, לוקסמבורג, בריסל, רואן, שרבורג ווקספורד. התוצאות מרשימות: עד 418 קילומטרים ביום וטיפוס במעלה הר של 1,433 מטר גובה (במעבר ז'ולייר השוויצרי). האוטובוס הפגין ערכי ניצול אנרגיה מצוינים. המצברים נטענים בבלימה רגילה ובהאטה במורד הר.

בנסיעת מבחן במסגרת "סיור מחושמל באירופה" ("Electrifying Europe Tour"), האוטובוס העירוני, באורך שנים-עשר מטרים, עבר ב-8 מדינות בעשרה ימים. הוא נסע מרחק כולל של 2,448.8 קילומטרים וצרך 1,763.7 קוט"ש אנרגיה - בסביבות 0.72 קוט"ש לקילומטר.

ערכי שיא אלו הושגו הודות לטכנולוגיה היעילה של Lion City E ושיעור מיחזור אנרגיה מעולה של 20.8 אחוזים. האנרגיה למסע התובעני, במגוון רחב של תנאים, סופקה על ידי שש ערכות סוללות ליתיום-יון (קיבולת 480 קילוואט-שעה) שהותקנו על גג האוטובוס החשמלי. במאן מדגישים שהטעינה בוצעה בתום כל מסע יומי. במילים אחרות: באוטובוס לא הזדקק לטעינת ביניים.

גם הטכנולוגיה מרשימה. האוטובוס התיירותי החשמלי הדגים היטב שאפשר לנסוע ברחבי אירופה ללא פליטות מזהמות, במהימנות ובאופן המתאים לשימוש יומיומי. לשם כך, הצוות של מאן ביקר במטרופולינים עירוניים, ביצע נסיעות יבשתיות רבות במגוון רחב של תנאים טופוגרפיים, ואפילו חצה מעבר אלפיני. הנסיעה הבינעירונית, שאינה אופיינית לאוטובוס עירוני, הציבה מספר אתגרים, במיוחד בכל הנוגע לתשתיות טעינה.

פיתוח תשתית טעינה נותר גורם חיוני שיביא לשינוי ענף התובלה וההיסעים. במאן טוענים שנדרשת תמיכה פוליטית. גם קבוצת טראטון (TRATON), החבר האם של מאן, תתרום למשימה. חברת הרכב המסחרי הבינלאומית רוצה לסייע בהקמת רשת טעינה בעלת ביצועים גבוהים באירופה כחלק ממיזם משותף (Joint Venture Agreement High-Performance Charging Network - TRATON).

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן