מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 05
לעמוד קודם

הפרלמנט האירופאי אישר: הפסקת שיווק של מנועי בעירה פנימית עד 2035

25/07/2022
זמן קריאה: 1 דק'

הפרלמנט האירופי אישר סופית: השיווק של כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית המבוססים על צריכת דלק, יופסק עד שנת 2035. ההחלטה ההיסטורית התקבלה למרות ניסיונות של מספר מדינות אירופה לדחות את המהלך עד שנת 2040 על מנת להעניק ליצרני הרכב זמן נחוץ נוסף לאמץ טכנולוגיות חדשות. בין המדינות שניסו לדחות את המועד היתה גם איטליה, שניסתה להגן על יצרני רכב ידועים כמו פרארי (Ferrari).

כאמור, בקשתן של המדינות המתנגדות נדחתה על ידי הגוף המחוקק האירופאי והתאריך הסופי שנקבע להפסקת ייצור ושיווק רכבים פולטי פחמן הוא 2035.

 

 

עם זאת, מספר מדינות שהשתתפו בקבלת ההחלטה ביקשו להתחשב בעובדה שהתשתיות לייצור רכבים חשמליים עדיין לא מוכנות. גרמניה לדוגמה, ביקשה אישור חריג לייצור מנועי בעירה פנימית המבוססים על דלק סינתטי. מנועים אלה אינם פולטים חומרים מזהמים ומתאימים לרכבים ישנים יותר, לאחר התאמות נדרשות.

ענף מרוצי הרכב צפוי גם הוא לעבור לדלק סינתטי בשנים הקרובות. כך לדוגמה, מכוניות מרוץ של פורמולה 1 אמורות להפוך ללא מזהמות עד שנת 2026, ואילו Moto GP מתכננת לעבור חלקית לדלק סינתטי כבר בשנת 2024. ההערכה היא שעד שנת 2027 המהלך לשימוש בדלק סינתטי שלא מייצר פחמן יושלם.

דלק סינתטי נראה כמו פתרון פשוט לענף הספורט. האם הוא יתאים באותה מידה לשימוש נרחב בתהליכי ייצור ולרכבים מסחריים? זוהי סוגיה טכנולוגית שכיום אין לה תשובה חד-משמעית. מעבר לדלק סינתטי יכול להתאים לרכבים מסחריים הנדרשים לעבור מרחקים ארוכים, שרכבים חשמליים עדיין לא מסוגלים לספק מבחינה טכנולוגית. עם זאת, לא ברור עדיין אם החקיקה העדכנית תאשר שימוש בדלק סינתטי. התעשייה כולה נושאת עיניים לתגובתו של הפרלמנט האירופי לבקשתה של גרמניה להשתמש בדלק הסינתטי. תשובת הפרלמנט תסמן את העתיד לבוא.


מקור: www.visordown.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן