מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 09
לעמוד קודם

עידוד ייבוא משאיות ואוטובוסים ירוקים

31/10/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פועל להגדלת ההיצע של כלי רכב נקיים וידידותיים לסביבה, ומפרסם להערות הציבור תקנה חדשה שתאפשר ייבוא של רכב כבד המונע בהנעה חליפית או נטול פליטות.

תיקון התקנה החדש יגדיל את המשקל המרבי המותר בחוק לרכב כבד ואוטובוסים, במטרה לפתוח את השוק לרכבים נוספים המיוצרים באירופה ולאפשר לייבא משאיות ואוטובוסים המונעים בהנעה חליפית או נטולי פליטות, מאחר שמשקלם כבד יותר מהמשקל המרבי הקבוע כיום בתקנות.

התקנה החדשה מותאמת לדרישות התקינה האירופית, המפרידה בין סוגי רכב שונים וקובעת משקל מרבי ייעודי לרכב בעל הנעה חליפית (Alternatively Fuelled) ולרכב מנועי נטול פליטות (Zero Emission). זאת בשל הצורך לשאת סוללות חשמליות כבדות.

רכבים בהנעה חליפית ונטולי פליטות פותחו רק בשנים האחרונות, ולא עמדו במשקל המרבי הנדרש בתקינה הישראלית. פער זה יוצר חסם בייבוא לישראל של רכבים כבדים ונקיים יותר, המיוצרים בתקינה אירופית. הדבר גם מנוגד למדיניות משרד התחבורה, המאמצת את התקינה האירופית במסגרת התקנות העיקריות ומעודדת מעבר לכלי רכב ידידותיים לסביבה.

התקנות החדשות, לאחר אישורן, יחולו על רישום ראשוני של רכב או רישום רכב לאחר שינוי מבנה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "מעבר לתחבורה ירוקה הוא לא אופציה, הוא חובה, כי משבר האקלים הולך וגובר, ועלינו לעשות צעדים ממשיים כדי לצמצם את התרחבותו. תחבורה היא אחד הגורמים המשמעותיים לזיהום. האצנו את חשמול הרכבת, העברנו החלטות ממשלה, הכנסנו לשירות מאות אוטובוסים חשמליים, ועכשיו אנחנו ממשיכות וממשיכים בהתרחבות באמצעות התקנות האלו, כדי שנוכל להכניס לשירות התחבורה הציבורית תחבורה ירוקה ונקייה יותר."

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "תיקון החקיקה יאפשר ייבוא של מגוון כלי רכב לישראל, בין היתר מפרקיות חשמליות, שיאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להרחיב את צי האוטובוסים מרובי הקיבולת, כך שיהיו שקטים וירוקים."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן