מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 18
לעמוד קודם

שאלות נפוצות על טעינת רכבים חשמליים

11/08/2024
זמן קריאה: 1 דק'

רכבים חשמליים צוברים פופולריות בקרב נהגים בכל העולם. סוגיית כלי הרכב החשמליים עולה לא מעט בשיחות ובדיונים שנוגעים לאיכות הסביבה ולשינויי האקלים.

הרכב החשמלי הראשון נבנה אי שם בסוף המאה ה-19, אבל רק עכשיו הוא נהפך לכלי התחבורה הפרטי הפופולרי בעולם. רבים מכירים את טסלה (Tesla) כמותג מוביל בתחום החשמלי. יצרני רכבים מודרניים וחברות חשמליות כמו טסלה נחשבים פורצי דרך בתחום של תחבורה נקייה מפחמן (zero-carbon transportation).

דאגה לסביבה ואורח חיים "ירוק" נעשים פופולריים מדי יום. אנשים שבוחרים בדרך זו, רואים במעבר לכלי רכב חשמליים צעד חשוב והכרחי לחיים חדשים ובריאים. תעשיית הרכבים החשמליים מצפה לעלייה ממשית במכירות בשנים הקרובות, גם בזכות התוכניות להפסקת מכירה של רכבי דלק עם מנועי בעירה פנימית עד שנת 2030.

למרות כל זאת, רבים מתלבטים עדיין אם לעבור לרכבים חשמליים, ואחת הסיבות המרכזיות היא דעות שגויות בקשר לטעינה.

יש אומרים, כי רכבים חשמליים דווקא יזיקו יותר לסביבה. נכון, רכב חשמלי מייצר טביעת פחמן קטנה מאשר רכבי בנזין ודיזל, אבל רוב הרכבים החשמליים נטענים מחיבור למקורות חשמל חיצוניים. רבים אומרים כי ייצור החשמל דווקא מזהם את הסביבה יותר כשהוא מגיע מתחנות כוח שעובדות על פחם או חומרים אחרים, לאו דווקא בריאים. מצד שני, החשמל מגיע היום גם ממקורות טבעיים כגון תחנות כוח הידרואלקטריות, גז טבעי, אנרגיה סולרית או אנרגיית רוח.

אחת הטענות הנפוצות של מתנגדי הרכבים החשמליים היא שזמני הטעינה ארוכים והוצאות הטעינה גדולות מדי. למעשה, זמני הטעינה משתנים בהתאם לפי סוג הרכב. גם נקודות טעינה משפיעות על טווח הזמן שדרוש לטעינה מלאה. תחנות טעינה מסוימות עובדות יותר מהר.

לגבי העלויות של טעינת הרכבים החשמליים, אם נשווה בין מחיר טעינה של רכב בעל מנוע בעירה לתדלוק של רכב חשמלי דומה, הרכב החשמלי יהיה יקר יותר. היצרנים מסבירים כי ההשקעה משתלמת בטווח הארוך. במדינות רבות בעולם עלות הטעינה החשמלית כבר נמוכה בהרבה מהעלות של תדלוק אחד מלא ברכב ממונע.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
21/08/2024
פתרונות טובים יותר לטעינה ומעבר לרכב חשמלי
טעינה אלחוטית מהירה זה הפתרון , כבישים הטוענים בעצמם זהו הפתרון. כל שיטה אחרת עם כבל טעינה, תחנות טעינה שאנשים הופכים אותם ל"חניה" לא טובים. לכו לעזריאלי או יוטבתה ותראו זאת. כאשר זה יבוצע- נהגים לא יפחדו מטווח נסיעה על סוללה, יעברו יותר נהגים לרכב חשמלי והזיהום יקטן
כותרת
תוכן