מרצדס מדגימה טכנולוגיה אוטונומית
חטיבת המשאיות של פרייטליינר בצפון אמריקה (ממותגי מרצדס) חשפה לאחרונה את הדגם האוטונומי של המשאית החשמלית eCascadia. מנהלי מרצדס הודיעו, כי בכוונת הקבוצה להתמיד ביעד של אפס פליטות, המשולב עם בטיחות מוגברת. לצורך כך שולבו שתי הטכנולוגיות המבטיחות ביותר כדי לספק את החזון הזה: הנעה חשמלית באמצעות סוללות וטכנולוגיית נהיגה אוטונומית משולבת.
במשאית ההדגמה, Freightliner eCascadia האוטונומית, הותקנה תוכנת הנהיגה האוטונומית של חברת Torc Robotics עם טכנולוגיית החיישנים והמחשוב העדכניים ביותר לנהיגה אוטונומית ברמה 4 (מתוך 5). חברת Torc Robotics היא חברה בת עצמאית של מרצדס המיועדת לפתח טכנולוגיות של נהג וירטואלי אוטונומי.
למרות שעדיין מדובר בפרויקט מחקר ובפרויקט הנדסי מתקדם, לרכב האוטונומי יש פוטנציאל להתפתח לפלטפורמה מודולרית, ניתנת להרחבה, שהיא אגנוסטית להנעה לשימוש גמיש ביישומי הובלות. המטרה היא להציע ללקוחות לבחור את הרכבים המתאימים לצרכים העסקיים ולצרכי התחבורה הספציפיים שלהם.
המפרט הטכני כולל סוללה חשמלית של Freightliner eCascadia. בסיס הרכב להדגמת הטכנולוגיה האוטונומית נכנס לייצור בשנת 2022, וכבר הגיע לשישה מיליון מיילים ביותר מ-55 ציי רכב בארצות הברית. מדובר במשאית כבדה עם אפס פליטות שנועדה לפרודוקטיביות אופטימלית לציי תובלה המעוניינים לעבור לתומכים יעילים ונקיים.
אפשר להטעין את הסוללה לקיבולת של 80 אחוז תוך 90 דקות. יש מספר אפשרויות סוללה וציר הנעה. הסוללה מספקת טווח טיפוסי של 155 או 230 מיילים (כ-370 ק"מ), בהתאם לתצורה הספציפית. לדגם eCascadia מערכת העברת כוח מבית Detroit ePowertrain המאופיין בביצועים, ביעילות ובאמינות. לבטיחות נוספת על הכביש, eCascadia מגיע כסטנדרט עם חבילת מערכות הבטיחות של Detroit Assurance, כולל מערכת סיוע לבלימה ברמה המתקדמת ביותר - Active Brake Assist 5.