אופנועים היברידיים של הירו מהודו
יצרני אופנועים נמצאים במרוץ תמידי להפחתה של הפליטות המזהמות. חברות ומיזמים רבים שואפים לפתח וליצור דגמי אופנועים חדשניים ואפקטיביים. בתוך כך הודיעה חברת האופנועים ההודית הירו (Hero Motocorp) שהיא מפתחת מערכות הינע חדשות היברידיות לדגמים העתידיים שלה. יצרנים אחרים, בהם שמות בולטים בענף כגון ימאהה (Yamaha), משקיעים בפתרונות מימן ובמקורות דלק חלופיים.
נראה שהפיתוח החדש של הירו - מערכת הינע היברידית - מיועדת בעיקר לאופנועים וקטנועים עירוניים קומפקטיים. נכון להיום, אין הרבה אופנועים היברידיים. הדוגמאות הבולטות (והיחידות) הן קוואסקי נינג'ה 7 (Kawasaki Ninja 7 Hybrid) וימאהה פאציו (Yamaha Fazzio). למרות זאת, בהירו רואים פוטנציאל טכני רב במערכות היברידיות.
מנכ"ל החברה, נירנג'אן גופטה (Niranjan Gupta) אומר, כי ענף האופנועים הולך להשתנות בשנים הקרובות. יצרנים ומיזמים חושבים על טכנולוגיות חדשניות שמשלבות פתרונות טכניים היברידיים וחלופיים.
נכון להיום, עדיין לא ידוע על תוכניות מדויקות של הירו לגבי ייצור והשקה של דגמים היברידיים חדשים. טווח הדגמים הקיים של החברה מכסה מגוון רחב של קטנועים ואופנועים, מקטנוע X110 הקטן ועד אופנוע הכביש המסיבי מווריק 440 (Maverick 440) שבנוי על אותה פלטפורמה כמו הארלי דוידסון X440 (Harley-Davidson).
אופנועים היברידיים עובדים באופן דומה מאוד לרכבים היברידיים. מנוע חשמלי עובד עם מנוע בעירה פנימית סטנדרטי ומסייע לו במהירויות ובסיבובים נמוכים. כשהאופנוע נוסע במהירויות נמוכות, הוא יכול לפעול באופן חשמלי מלא. מנוע הבעירה יצטרף במהירויות גבוהות או כאשר הסוללה החשמלית תיגמר.
עדיין צריך לחכות בשביל להבין על איזו מערכת היברידית בדיוק עובדים בהירו. הכול נשאר בגדר השערות וניחושים.