מגה וואט
ניוזלטר מגה וואט
מגה וואט גיליון 22
לעמוד קודם

גידול עקבי במסירת אוטובוסים חשמליים בגרמניה

16/12/2024
זמן קריאה: 1 דק'

שוק האוטובוסים האלקטרוניים הגרמני צמח בשיעור של 19% במחצית הראשונה של שנת 2024, עם מסירה של 353 אוטובוסים חשמליים חדשים שנרשמו בגרמניה במחצית. במחצית הראשונה של 2022 נמסרו 297 אוטובוסים. נתונים העליות האלו עדיין אינם משקפים את ההשפעה של הפסקת התמיכה הפדרלית בסובסידיות לרכישת אוטובוסים חשמליים.

סקר תעשייתי שנעשה לאחרונה בקרב חברות אוטובוסים החברות ב-VDV (ארגוני ההסעה בגרמניה) הראה במפורש שמתוך 2,396 אוטובוסים עירוניים נטולי פליטות שתוכננו במקור, רק 42% יירכשו כמתוכנן.

אשתקד, בשנת 2023, גדל שוק האוטובוסים החשמליים הגרמני ב-12.5% ונמסרו 753 אוטובוסים חשמליים חדשים במשקל כולל של יותר מ-8 טונות. בשנת 2022 נרשם גידול במסירות בשיעור של 20%, עם מסירה של 632 יחידות (ב-2021 נמסרו 555 אוטובוסים חשמליים בלבד).

מאן, מרצדס ואבוסקו היו יצרני האוטובוסים המובילים במסירות בשנה שעברה. כשמתבוננים בכל שוק האוטובוסים החשמליים האירופי בשנת 2023, מאן קטפה את הבכורה, ואחריה סולאריס ויוטונג. האחרונה הובילה את המסירות בשנת 2022.

גרמניה היא כעת השוק השני בגודלו של אוטובוסים חשמליים באירופה, אחרי צרפת. עם עלייה של 25.2% ברישום החדש, הועלו 407 אוטובוסים חדשים על הכביש עד אמצע השנה. צרפת מובילה את היבשת עם 424 רישומים חדשים, אם כי הנתון מסמן ירידה של 16.4% לעומת שנת 2023. גם בריטניה עשתה קפיצת מדרגה מרשימה עם 872 אוטובוסים חשמליים חדשים - עלייה בשיעור של 29% לעומת השנה הקודמת. את הנתונים האלו מסר איגוד יצרני הרכב האירופי ACEA.

מרצדס נטלה את ההובלה במחצית הראשונה של שנת 2024 עם 166 מסירות. מאן שמרה על המקום השני עם 50 רישומים חדשים, ירידה קלה מ-63 בתקופה המקבילה אשתקד, אך בחברה נותרו אופטימיים לקראת המחצית השנייה של השנה. VDL, גם היא יצרנית הולנדית, ממוקמת במקום השלישי עם 46 אוטובוסים, וסולאריס מובילה את התחום אוטובוסים המופעלים במימן עם 22 מסירות חדשות בגרמניה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן